تیم. عجب واژهی عمیق، زیبا و دوستداشتنیای. قبول دارید انجام هر فعلی بهصورت گروهی طعم و نتیجه متفاوتی با خود به همراه دارد؟
بیایید برای شما عزیزان چند مثال بزنم، پرورش و تولید یک ایده از زمان تولد تا اجرای آن، با حضور افکار متنوع توسط افراد مختلف نتیجهی بهتری ندارد؟ آیا یک تیم فوتبال هنگامی تمام یاران خود را در ترکیب داشته باشد، نتیجهی بهتری نمیگیرد؟ یا در همین دنیای جذاب و کوچک و زیبا خود ما، یعنی ویدیوگیم، تجربه و طیکردن مسیر داستانی یک بازی بهصورت کوآپ یا دونفره طعم دیگری ندارد؟ در مورد حضور در یک رویداد جمعی چه نظری دارید؟ به یاد دارم در یک پادکست جملهای را شنیدم که بسیار به دلم نشست.
آدمی به فَرد میمیرد . تنها به جمع است که زنده است و معنا دارد ! و من جمع را یادم هست ؛ قدرش را میدانم
متاسفانه یا خوشبختانه در حال حاضر صنعت ویدیوگیم به سمتی رفته است که بازیهای آنلاین و تکنفره سهم زیادی از آثار مدرن جهان ویدیوگیم را نصیب خود کردهاند. منظور من را اشتباه متوجه نشوید. بهطور قطع بازیهای آنلاین این تجربه جمعی به روش خود ممکن میکند. منظور من تجربه یک بازی توسط دو نفر و با یک کنسول است. همین زمان هم افرادی هستند که آن قالب دوستداشتنی قدیمی را با ساختار و فرمهای مدرنتری به دست کاربران مدرن ویدیوگیم میرسانند. یکی از آن افراد، جوزف فارس، بازیساز خلاق و خوشفکری است که لذت دوباره چشیدن طعم تجربه دونفری سیر داستانی یک بازی را دوباره در این سالها به ویدیوگیم تزریق کرده است.
برای به پایان رساندن آثار این بازیساز، همکاری دونفره همیشه رکن اصلی آن است. افعال دو شخص در بازیهای فارس درست مثل یک پازل در طول روند گیمپلی در کنار یکدیگر قرار میگیرند تا به هدف نهایی برسد. در رویداد گیم اواردز سال ۲۰۲۱ میلادی، بازی It Takes Two جایزه بهترین بازی سال را دریافت کرد. پس از این امر انتظارات از ساخته بعدی کارگردان این بازی به شدت بالا رفت. همانطور که شما همراهان گرامی زومجی احتمالا از آن مطلع هستید، حدود دو هفته پیش در طول مراسم Game Awards سال جاری میلادی، از ساخته جدید جوزف فارس با نام Split Fiction رونمایی شد.
برای به پایان رساندن آثار این بازیساز، همکاری دونفره همیشه رکن اصلی آن است.
source