در حالی که توسعه ریمیک Resident Evil 5 در هاله‌ای از ابهام قرار دارد، این بازسازی باید مکانیک‌های کوآپ نسخه اصلی را به طور قابل توجه‌ای بهبود ببخشد.

بازی Resident Evil 5 نسبت به نسخه‌ی چهارم، از رویکرد اکشن‌تری برخوردار بود و این موضوع باعث دو دستگی در میان طرفداران شد. این اثر که ۴ سال پس از Resident Evil 4 منتشر شد، فرنچایز را به سمت و سوی تمرکز بیشتر روی جنبه‌های اکشن‌تر برد و در عین حال تعداد پازل‌های آن نیز به شدت کاهش یافته بود و سازندگان تاکید بسیار بیشتری روی باس فایت‌ها و مبارزات پیاپی داشتند. این مورد برای برخی از طرفداران یک پیشرفت طبیعی به نظر می‌رسید، اما برخی دیگر احساس می‌کردند که Resident Evil 5 بسیاری از چیزهایی را که این فرنچایز به خاطر آن‌ها محبوب شده بود، نادیده گرفته است.

صرف نظر از دیدگاه‌های طرفداران، ویژگی مهم بازی Resident Evil 5 اضافه شدن حالت کوآپ بود. این یکی دیگر از نشانه‌های بازی به سمت رویکرد اکشن به حساب می‌آمد. Resident Evil 5 به طرفداران اجازه می‌دهد تا بازی را تا انتها به صورت همکاری دو نفره تجربه کنند. در حالی که بازی کردن با یک دوست می‌تواند تجربه‌ای بسیار سرگرم‌کننده‌ باشد، اما این مکانیک مشکلات زیادی برای بازیکنانی ایجاد کرد که به تجربه حالت تک‌نفره علاقه داشتند. بنابراین، کپکام باید در ریمیک Resident Evil 5 این مشکلات را اصلاح نماید.

ریمیک Resident Evil 5 چگونه می‌تواند مکانیک‌های کواپ نسخه اصلی را ارتقا دهد؟

علی‌رغم ایرادات، مکانیک‌های کوآپ هسته اصلی بازی Resident Evil 5 را تشکیل می‌دهند و احتمالاً در نسخه‌ی ریمیک نیز چنین خواهد بود. در حالی که قابلیت‌های تقسیم صفحه نمایش و همکاری آنلاین می‌تواند تا حد زیادی در نسخه اصلی یکسان باقی بماند، اما این تجربه انفرادی است که به کار و ایده‌پردازی بیشتری نیاز دارد.

مکانیک‌های کوآپ Resident Evil 5 تجربه تک‌نفره آن را به‌ طور قابل‌توجه‌ای بدتر کرده و همه چیز به هوش مصنوعی بازی باز می‌گردد. هوش مصنوعی همکار شما حتی در زمان عرضه نسخه اصلی مشکل داشت و با استانداردهای امروزی به طرز مضحکی بد است. برخی اوقات اتفاق می‌افتد که هوش مصنوعی همکار بازیکن در دیوارها گیر می‌کند، یا نمی‌تواند با یک شی مرتبط تعامل داشته باشد و از درگیر شدن با دشمن امتناع می‌ورزد که همه این‌ها می‌تواند تا حد زیادی مانع پیشرفت بازیکن شود و یک تجربه ناامیدکننده را ایجاد نماید. ریمیک Resident Evil 5 باید هوش مصنوعی نسخه‌ی اصلی را به طور کامل بازسازی کند تا تجربه حالت تک‌نفره آن حتی برای مخاطبان مدرن بهتر شود.

ریمیک Resident Evil 5 چگونه می‌تواند مکانیک‌های کواپ نسخه اصلی را ارتقا دهد؟

داشتن یک همکار در کنار بازیکن در صورتی که مکانیزم‌های آن به خوبی پیاده‌سازی شود، ایده‌ی بدی نیست و حتی می‌تواند یکی از بزرگ‌ترین نقاط قوت ریمیک Resident Evil 5 باشد. در نسخه‌ی اصلی، شخصیت‌های قابل بازی کریس ردفیلد و شوا آلومار به سختی با یکدیگر در طول گیم‌پلی ارتباط برقرار می‌کردند و بیشتر خطوط دیالوگ آن‌ها در کات‌سین‌ها قابل رویت بود. این امر منجر به قطع ارتباط بین شخصیت‌ها در طول بازی و کات سین‌ها می‌شد و این مشکلی است که ریمیک Resident Evil 5 باید آن را برطرف کند. Resident Evil 4 اورجینال نیز از چنین مشکلی رنج می‌برد که در ریمیک به طور کامل برطرف شده بود.

کریس و شوا در ریمیک احتمالی، باید دیالوگ‌های بیشتری در طول گیم‌پلی داشته باشند. در حالی که نمی‌توان انتظار داشت که شخصیت‌ها در طول مبارزات با یکدیگر صحبت کنند، اما در قبل و بعد از مبارزات زمان زیادی وجود دارد تا کریس و شوا اطلاعات بیشتری درباره خود و سابقه‌ی خودشان با BSAA به اشتراک بگذارند و به اتفاقاتی که دائماً در اطراف اتفاق می‌افتد، واکنش نشان دهند. این امر می‌تواند راه مناسبی برای عمیق‌تر کردن ارتباط میان کریس و شوا ایجاد کند.

source

توسط elmikhabari.ir