همچنین به گفته روزنامهنگار لورا کیت دیل، این پتنت به استفاده از فناوری ارتقای رزولوشن برای کاهش حجم کلی بازیها نیز اشاره دارد تا بتوان بازیهای مدرن را روی رسانههای فیزیکی با ظرفیت کمتر، مانند کارتهای بازی جا داد. او توضیح میدهد: «بهعنوان مثال یک بازی با تکسچرهای 4K ممکن است به دانلود ۶۰ گیگابایتی نیاز داشته باشد؛ اما نسخه ۱۰۸۰ آن حدود ۲۰ گیگابایت حجم خواهد داشت و بهراحتی میتوان آن را روی کارتهای ۳۲ گیگابایتی سوییچ نصب کرد.»
نینتندو در سال ۲۰۲۰ نیز پتنتی برای ارتقای رزولوشن با استفاده از هوش مصنوعی منتشر کرده بود؛ این پتنت، کاربرد این فناوری در گیمینگ ابری را توصیف میکرد؛ بهطوریکه سیستمهای ابری تصویر فشرده و با رزولوشن پایین را به دستگاه بازیکن ارسال میکنند و سپس با استفاده از هوش مصنوعی، آن را ارتقا میدهند تا تاخیر کاهش یابد. پتنت جدید نیز در همان روزی منتشر شد که تصاویر ادعایی از قطعات داخلی سختافزار کنسول جانشین سوییچ در ردیت ظاهر شدند. اگر این تصاویر صحیح باشند، تایید میکنند که کنسول جدید همچنان از سختافزار شرکت انویدیا استفاده خواهد کرد.
کنسول جانشین سوییچ هنوز توسط نینتندو بهصورت رسمی معرفی نشده، اما این شرکت تایید کرده است که این کار را در سال مالی جاری خود، یعنی تا پایان مارس ۲۰۲۵ (اسفند ۱۴۰۳) انجام خواهد داد. تصاویر لو رفته از این کنسول در سپتامبر ۲۰۲۴ (شهریور ۱۴۰۳) نیز نشاندهنده طرحی بودند که تفاوت چندانی با نسل فعلی سوییچ ندارد. لطفا برای دریافت اطلاعات رسمی و تکمیلی در آینده با زومجی همراه باشید.
منبع: VGC
source