کن لوین، مدیر استودیو Ghost Story Games و خالق مجموعه بازیهای محبوب BioShock، در مصاحبهای با وبسایت GamesIndustry.biz دیدگاههای جالبی درباره ساختار این مجموعه و مقایسه آن با Judas، پروژه جدیدش مطرح کرد.
به نقل از پلیاستیشن یونیورس، لوین در این مصاحبه با نگاهی انتقادی به ساختار بازیهای BioShock و BioShock Infinite اشاره کرد و گفت: «اگر از دیدگاه توسعه به این بازیها نگاه کنیم – که شاید برای برخی خوانندگان کمی ناخوشایند باشد – آنها اساسا یک راهرو هستند. یک راهروی بسیار طولانی با تعدادی نقطه محرک که باعث رخ دادن عناصر داستانی میشوند.»
او در ادامه توضیح داد که بازی جدیدش یعنی Judas، با رویکردی کاملا متفاوت ساخته میشود که قرار است آزادی عمل بیشتری به بازیکنان بدهد؛ هرچند که این رویکرد جدید چالشهای بسیار بیشتری در مسیر توسعه بازی ایجاد میکند.
یکی از ویژگیهای اصلی Judas که لوین به آن اشاره کرد، سیستم پیشرفته مشاهده و واکنش به اعمال بازیکن است. به گفته او، شخصیتهای بازی میتوانند طیف وسیعی از اعمال بازیکن را مشاهده کرده و به آنها واکنش نشان دهند. این سیستم به شخصیتها اجازه میدهد تا به صورت ارگانیک به رفتارها و تصمیمهای بازیکن اظهار نظر کنند.
لوین تأکید کرد که پیادهسازی چنین سیستمی، کار بسیار دشواری است؛ زیرا تیم توسعه باید تمام اعمال احتمالی بازیکن را پیشبینی کرده و واکنشهای مناسب و طبیعی برای شخصیتهای مختلف بازی طراحی کند.
در حالی که هنوز تاریخ دقیق انتشار Judas مشخص نشده است، در اوایل سال ۲۰۲۳ اعلام شده بود که این بازی قرار است تا پایان مارس ۲۰۲۵ منتشر شود. بااینحال، به نظر میرسد دستیابی به این هدف درحالحاضر کمی بعید باشد. با این وجود، استودیو Ghost Story Games در ژانویه گذشته تأیید کرد که Judas همچنان قرار است در سال ۲۰۲۵ منتشر شود.
این اظهارات کن لوین درباره ساختار خطی بازیهای BioShock واکنشهای متفاوتی را در جامعه گیمینگ برانگیخته است. در حالی که برخی از طرفداران از رویکرد جدید او در Judas استقبال میکنند، عدهای دیگر معتقدند که ساختار خطی BioShock یکی از دلایل موفقیت این مجموعه در روایت داستانهای جذاب و تأثیرگذار بوده است.
source