هم اکنون در سال ۲۰۲۵ به سر می بریم و به زودی وارد سال ۱۴۰۴ می شویم که در این سال رشد کسب و کارها بر اساس استراتژی های موفق بازاریابی بر پایه هوش مصنوعی، ویدیو مارکتینگ های کوتاه و شخصی سازی محتوا و محصول برای کسب و کارها ضرروی است. در زمانه ای که پیش رو داریم بیشتر باید مستقیم با مخاطب تعامل داشته باشیم و از واسطه ها فاصله بگیریم تا بتوانیم هدفمند تر روی استراتژی های کسب و کار خود تمرکز کنیم. هدف همه کسب و کارها در این سال این است که جذب و حفظ مشتری اولویت بر صرفا افزایش مشتری ها بدون استراتژی حفظ مشتری دارد.

به طور کلی چابکی، نوآوری، و مشتری‌محوری کلید موفقیت در این فضای پیچیده بازاریابی است.

در ادامه این مطلب گویا آی تی تلاش دارد به شما خط فرمان هایی را نشان دهد که در ۲۰۲۵ یا ۱۴۰۴ هنوز هم به عنوان استراتژی های بازاریابی موفق به شمار می آیند که ممکن است بخواهید برای توسعه کسب و کار خود از آن ها استفاده کنید.

استراتژی های موفق بازاریابی کلیدی برای سال جدید

در این قسمت تلاش داریم که ۵ نکته کلیدی مهم به شما یادآوری کنیم که برای استراتژی های موفق بازاریابی خود و توسعه کسب و کار به آن ها نیاز دارید.

  1. اولویت با محتوای با کیفیت بالاست
  2. استفاده از اینفلوئنسرهای نانو و میکرو
  3. ادغام هوش مصنوعی و یادگیری ماشینی
  4. استفاده از ویدیوهای کوتاه و لایو مرتبط با کسب و کار
  5. اتخاذ استراتژی های بازاریابی همه جانبه و شخصی سازی شده

در مورد ۵ آیتم مذکور نکاتی باید بدانید که در ادامه می خوانیم:

اولویت با محتوای با کیفیت بالاست

نه تنها در سال جدید بلکه در طول سال های گذشته، برندهایی که اقدام به محتوای معتبر و مفید می کردند، و بدین ترتیب تولید ارزش می نمودند برای مشتریان ارزشمند تر بودند و این واقعیت برای ۲۰۲۵ و حتی سال های بعد نیز همچنان به اعتبار خود باقی است. تلاش کنید که محتواهای باکیفیت را بر افزایش تعداد محتوا اولویت دهی کنید.

بدین ترتیب جامعه وفادارتری را به خود جذب خواهید کرد.

استفاده از اینفلوئنسرهای نانو و میکرو

اینفلوئنسرهایی که واقعا با مخاطبین و مشتریان هدف شما در ارتباط هستند در اولویت دوم است. این افراد و سیستم ها، کمک می کنند تا اعتبار شما افزایش یابد، تعامل واقعی با مخاطبین خود ایجاد کنید و با ایجاد ارتباط های معنا دار به موفقیت کسب و کار خود کمک کنید. استفاده از اینفلوئنسرهای مرتبط با مشتریان بالقوه شما همیشه جزیی از استراتژی های موفق بازاریابی بوده است.

ادغام هوش مصنوعی و یادگیری ماشینی

هوش مصنوعی و ML با فعال کردن هدف‌یابی تبلیغات شخصی، خودکارسازی مدیریت کمپین و ایجاد محتوای پویا، بازاریابی را متحول می‌کنند. این فناوری‌ها کارایی و اثربخشی را در دستیابی و جذب مخاطبان هدف افزایش می‌دهند.

استفاده از ویدیوهای کوتاه و لایو مرتبط با کسب و کار

اگر دقت کنید TikTok، Instagram Reels، و YouTube Shorts در حال حاضر تسلط روی ویدیوهای کوتاه را آغاز کرده اند. این نشان از این دارد که حوصله مردم، نیاز آن ها و اثرگذاری محتواهای ویدیویی کوتاه در کنار هم می تواند یک برگ برنده برای موفقیت استراتژی های بازاریابی شما باشد. همچنین ارائه لایو کمک می کند تا ارتباط واقعی تر و معتبرتری با مخاطبین خود داشته باشید و نیاز آن ها را در لحظه پاسخ دهی کنید.

اتخاذ استراتژی های بازاریابی همه جانبه و شخصی سازی شده

ما باید مشتری جذب کنیم و آن ها را به برند خود وفادار کنیم. برای حصول این هدف مهم باید تجربه مشتری در تمامی کانال های مرتبط با توسعه بیزینس عالی باشد  و بتوانیم با کمک داده های شخصی خود کاربر یا مشتری بالقوه او را درگیر برند خود کنیم. همه این ها مستلزم استراتژی های موفق بازاریابی است تا تجربه مخاطب از بیزینس عالی باشد.

 

تولید محتوای با کیفیت: کلید جلب توجه مخاطب

در دوران پیچیده دیجیتالی امروز، مهم این است که بتوانیم جلب توجه مستمر از مخاطب خود بگیریم و یک حکم روشن در این باره همیشه وجود داشته است:

برندهایی که تولید محتوای با کیفیت دارند همیشه پیروز این میدان هستند.

با صرفا سرگرم کردن مردم ارزشی به کسب و کار شما باز نخواهد گشت بلکه ارزشی که به زندگی مردم با تولید محتوای با کیفیت القا می کنید، همین ارزش به کسب و کار شما باز خواهد گشت.

هر چند اولویت محتوا با ویدیوهای کوتاه است اما فرقی ندارد که شما یک وبلاگ دارید یا پادکست می سازید یا چه کاری می کنید! مهم این است که محتواها را به گونه ای بسازید که ارتباط معناداری با مخاطبین خود ایجاد کنید.

این روش به جذب و وفاداری مخاطب شما کمک می کند.

بیشتر بخوانید: مارکتینگ پلن چیست؟

اهمیت اصالت و ارزش در محتواسازی

مخاطبین شما روز به روز در حال فهیم تر شدن هستند و نباید این اصل را از محتوای خود جدا بدانید. مخاطبینی که هر روز رشد می کنند به هر گونه محتوایی اعتبار نمی بخشند. برندهایی که در حال تولید محتوای با ارزش هستند به طور خاص و پرقدرت تر خود را در میان رقبا متمایز می کنند.

در نظرسنجی که صورت گرفته است، ۸۳ درصد از بازاریابان بر کیفیت محتوا نسبت به کمیت تاکید دارند. حتی اگر این رقم کمی هم کمتر باشد باز هم مشخص است که تجربه بازاریابان موفق برای توسعه کسب و کارها و جذب و فادار سازی مشتریان تولید محتوای با کیفیت است.

استراتژی های موفق بازاریابی

بنابراین لازم و ضروری است که حداقل هر کاری برای کسب و کار خود نمی کنید روی محتوای با ارزش و معنادار برای مخاطبین خود کار کنید.

 

کسب مشارکت های نانو و میکرو اینفلوئنسرها

در سالی که پیش رو داریم و به احتمال زیاد حداقل تا چند سال دیگر تمرکز استراتژی های موفق بازاریابی بعد از تولید محتوای با ارزش بر روی استفاده از میکرو اینفلوئنسرهاست. معمولا این بیزینس های کوچک، نرخ تعامل بالاتری برای بیزینس شما ایجاد خواهند کرد.

در شبکه های اجتماعی اینفلوئنسرهای بزرگ و کلان که پیج های میلیونی دارند، می توانند در سطح وسیع شما را به مخاطبین خود معرفی کنند اما تجربه ثابت کرده که اینفلوئنسرهای نانو یا میکرو، هر چند جامعه ای کوچک تر از اینفلوئنسرهای کلان دارند اما رابطه اختصاصی تری که معمولا با مخاطبین خود دارند منجر به تعاملات اثرگذار تر می شود. بدین ترتیب تاییدیه هی معتبرتر و تاثیرگذار تری دریافت خواهید کرد.

بدین ترتیب هدف شخصی سازی و اصالت در بازاریابی توسط این افراد که جامعه ای صمیمی تر و مورد اعتماد خود ایجاد کرده اند، زودتر حاصل می شود.

بر اساس گزارش معیار ۲۰۲۴ اینفلوئنسر مارکتینگ هاب در مورد وضعیت اینفلوئنسر مارکتینگ، اکنون ۴۴ درصد از برندها همکاری با نانو اینفلوئنسرها را ترجیح می دهند که این رقم از ۳۹ درصد به ۴۴ درصد افزایش یافته است.

از سوی دیگر در یکی از آمارهای رسمی و معتبر متوجه شده ایم که حدود ۲۵.۷ درصد از برند ها عملیات استراتژی های موفق بازاریابی خود را برپایه استفاده از مشارکت اینفلوئنسرهای نانو و میکرو توسعه داده اند.

این یعنی اولویت نانو اینفلوئنسرها نسبت به همتایان کلان خود روز به روز در حال افزایش است.

استراتژی های موفق بازاریابی

منبع این گزارش و آمار و تصویر: Influencer Marketing Hub

 تعامل معتبر بیش از حد گسترده

اهمیت اینفلوئنسرهای نانو و میکرو بر پایه ارتباط عمیقی است که با مخاطبین خود دارند. بدین ترتیب توصیه های آنان معمولا روی مخاطبین شان بیشتر تاثیر دارد و به دلیل ارتباط عاطفی و مفیدی که بین این افراد و دنبال کنندگان شان وجود دارد، اعتبارسازی برای برندها بیشتر و عمیق تر و گسترده تر می شود. در نتیجه، کسب‌وکارها بودجه‌های بازاریابی اینفلوئنسر خود را برای مشارکت با این شخصیت‌های کوچک‌تر و در عین حال تأثیرگذارتر تخصیص می‌دهند، و ارزش تعامل با کیفیت را بیش از یک تبلیغ گسترده که صرفا برای معرفی و در دسترس پذیری صورت می گیرد را درک می کنند.

 

استفاده از هوش مصنوعی مولد

اگر بخواهیم به سادگی هوش مصنوعی مولد را شرح دهیم می توان گفت این گزین چیزی مبین تولید محتوا و تبدیل محتوا به ویدیو است! انتظار می رود که این دسته از بازاریابی ها و تولید محتوا، به بیزینس ها کمک کند با هزینه کمتر و در زمان کمتر محتواهایی با کیفیت ایجاد کنند.

Sora به عنوان ابزار هوش مصنوعی مولد و ابزارهای مشابه آن در حال رقم زدن عصری متفاوت و جدید در عرصه تولید محتوای ماشین محور هستند که می توانند قالب های مختلف محتوا از یک متن صرفا ساده ایجاد کنند.

استراتژی های موفق بازاریابی و هوش مصنوعی مولد

منبع تصویر: Gartner

شاید Sora و سایر رقبایش به زودی به ما نشان دهند که قدرت هوش مصنوعی در چرخاندن کسب و کارها چقدر اهمیت دارد و پیش بینی ها گویای این است که بیزینس های بی شماری از این دسته فناوری ها استقبال کنند.

 

اجتماعات حضوری بیزینس و برندها با مخاطبین

هر چند که ملاقات های مجازی و تعاملات اینترنتی و شبکه های اجتماعی جای ثابت خود را در عرصه بازاریابی دارند اما پیش بینی شده که در سال پیش رو، اجتماعات حضوری، ملاقات ها و نظیر آن کمک می کند که مخاطبین بیشتر بتوانند به کسب و کارها متصل شده و در پروسه اعتماد سازی و رفع نیازها موثر تر عمل کنند. این ارتباطات چهره به چهره منجر به ایجاد تعاملات عمیق تر و معنادار تری شده و به ارزش کسب و کار می افزاید.

داده‌های نظرسنجی از گزارش پیش‌بینی جهانی جلسات و رویدادهای ۲۰۲۵ توسط شرکت امریکن اکسپرس با آمارهای زیر نشان می دهد که تجمعات بیزینس ها و مخاطبین مد نظر اکثریت جوامع برای ایجاد ارتباط معنادار و ایجاد وفاداری است:

  • ۵۹ درصد از برندها موافق به ایجاد رویدادهای حضوری هستند
  • ۲۱ درصد از برند ها فقط به راهکار مجازی تاکید دارند
  • ۲۰ درصد از برند ها فرصت های ترکیبی را ترجیح می دهند.

با توجه به سایر پیش بینی ها و فکت هایی که از کلیات بیزینس ها بدست می آید پیش بینی می شود که رقم ۵۹ درصد در سال جاری به ۲۰۲۵ به عدد ۶۶ درصد برسد. می توان نتیجه گرفت که وقتی برندهای معتبر در این باره جدیت دارند شما نیز باید در این باره برنامه ریزی کنید.

اجتماعات حضوری بیزینس و برندها با مخاطبین

 تولید محتوای ویدیوی کوتاه (شورت ویدیو) و لایو

ویدیو مارکتینگ تقریبا ۱۰ سال است که به طور جدی وارد عرصه بیزینس ها شده است و در ادامه سیاست های مارکتینگ در سال گذشته امسال نیز ویدیو مارکتینگ جایگاه خاصی دارد. در سال جاری فرمت ویدیو مارکتینگ ها به سمت ویدیوهای کوتاه سوق پیدا کرده است. به همین دلیل بیزینس ها در پلتفرم هایی مثل اینستاگرام، یوتیوب و حتی تیک تاک سرمایه گذاری می کنند.

بهترین امتیاز استفاده از این پلتفرم ها تعامل سازنده با مخاطبین است. شورت ویدیو ها قابلیت وایرال شدن دارند و از این رو کسب و کارها روی آن واقعا حساب می کنند.

در کنار شورت ویدیو ها یا ویدیوهای کوتاه لایو نیز در کانون توجه بیزینس ها قرار دارد. اهمیت لایو در ارتباط لحظه ای و نزدیک تر با مخاطبین است.

پخش‌های زنده فرصتی برای نگاهی واقعی به پشت صحنه کسب‌وکارها فراهم می‌کنند و از طریق پرسش و پاسخ‌های تعاملی، وبینارهای آموزشی، و تعاملات شخصی‌تر، ارتباطات عمیق‌تری را ممکن می‌سازند.

استراتژی های موفق بازاریابی

منبع عکس و گزارش: Sprout Social

ما در ویدیو مارکتینگ دوست داریم که همه دقایق ویدیو دیده شود و شورت ویدیو ها این اقبال را دارند که اقلا ۴۰ درصد آن ها دیده شود. در آماری که بررسی شده است ۵۹ درصد از ویدیوهای کوتاه توانسته اند مخاطب را راضی کنند که بین ۴۱ تا ۸۰ درصد از مدت ویدیو را ببینند. حتی دیده شده که ۳۰ درصد از ویدیو های کوتاه توانسته اند مدتی بیش از ۸۱ درصد از کل ویدیو، مخاطب را درگیر کنند.

 استراتژی های موفق بازاریابی

این سطح از قدرت درگیر کردن مخاطبین موجب شده که شورت ویدیو ها در دسته استراتژی های موفق بازاریابی در نظر گرفته شود.

 

هوش مصنوعی و یادگیری ماشین: انقلابی در استراتژی‌های بازاریابی

در سالی که پیش رو داریم واژه های هوش مصنوعی و یادگیری ماشین دیگر به عنوان یک سری واژه های تشریفاتی به شمار نمی آیند بلکه به عمق کسب و کارها رخنه کرده اند و پا به پای تیم ها در حال کمک کردن به آن ها برای توسعه برندشان هستند. به کمک این فناوری هاست که شیوه تجزیه و تحلیل رفتار مشتریان و حتی رقبا، شخصی سازی ها و غیره بهبود پیدا کرده است.

هوش مصنوعی و یادگیری ماشین: انقلابی در استراتژی‌های بازاریابی

منبع عکس: گزارش بازاریابی Hubspot’s 2024

تاکید بر تمرکز بر پیش بینی های داده محور

هوش مصنوعی و یادگیری ماشینی که آن را با ML می شناسیم، کار خود را بر اساس داده ها و تجزیه و تحلیل های عمیق پیش می برند. وقتی داده های ارائه شده بیش از اندازه باشد هوش مصنوعی و یادگیری ماشینی در کمترین زمان تجزیه و تحلیل خود را انجام می دهند و اطمینان می دهند که در نتایج همه چیزهایی که لازم است را در نظر گرفته اند. حتی گاهی شما چیزهایی را فراموش می کنید که هرگز هوش مصنوعی آن ها را از قلم نمی اندازد. بنابراین اهمیت تجزیه و تحلیل های مبتنی بر هوش مصنوعی بر شما آشکار است.

 افزایش مقیاس های شخصی سازی

شخصی سازی یکی از مهم ترین استراتژی های موفق بازاریابی در سال های پیش روست از این رو باید از ابزارهای هوش مصنوعی استفاده کنیم تا بتوانیم ضمن استفاده از قدرت تجزیه و تحلیل های داده محور (از داده هایی که مربوط به کاربر است) بتوانیم به بهترین شیوه ممکن محتوا را برای مخاطبین شخصی سازی کرده و در اختیار تک تک آن ها متناسب با نیاز روزشان قرار دهیم.

 

خودکارسازی و بهینه‌سازی کمپین‌های بازاریابی

هر چه استراتژی های بازاریابی شما به سمت خودکار شدن پیش برود کمپین های موفق تری خواهید داشت. امروزه به لطف هوش مصنوعی و یادگیری ماشین می توان حتی الامکان کمپین های اتوماتیک راه اندازی کرد. از جمله این موارد می توان به بازاریابی ایمیلی خودکار اشاره کرد.

فناوری های یاد شده به شما کمک می کند که بر اساس آنچه مشاهده می کنند کمپین ها را بهبود ببخشند و بر اساس الگوریتم های یادگیرنده ی که دارند بازخوردها را آنالیز کنند و هر لحظه کار خود را بهبود ببخشند.

یکی دیگر از خدمات هوش مصنوعی و یادگیری ماشین که به اتوماسیون بازاریابی در جهت بهبود عملکرد ها دامن می زنند چت بات های مکالمه ای هستند.

 استراتژی های موفق بازاریابی

 

بازاریابی موبایلی شخصی سازی شده

امروزه به لطف گوشی های هوشمند، تبلت و حتی ساعت هوشمند، هر برند می تواند مستقیما با مخاطبین خود تعامل داشته باشد. به همین دلیل تولید محتوا و تبلیغات اختصاصی برای مخاطب خاص یکی از استراتژی های موفق بازاریابی در توسعه کسب و کارها به شمار می آید.

در حال حاضر حدود ۹۶.۷ درصد از افراد بین ۱۶ تا ۲۴ ساله در سراسر دنیا یک گوشی هوشمند مختص خود دارند. این نرخ بالا نشان می دهد که بین مخاطبین فناوری موبایلی از اهمیت زیادی برخوردار است و می توان از این طریق بیشترین تاثیر گذاری ها را داشت.

 استراتژی های موفق بازاریابی

منبع عکس: Datareportal 2024 Report

به کمک هوش مصنوعی می توان رفتار این افراد را بررسی و آنالیز کرد و از داده هایی که دریافت می شود به جهت شناخت بهتر رفتارها و ترجیحات مصرف کنندگان رسید و استراتژی های موفق بازاریابی را بر این اساس تنظیم کرد. اپلیکیشن ها، پوش نوتیفی ها، پیامک و سرویس های مکان محور کمک می کند که تعاملات با مخاطب افزایش یابد و آنها را به نیازهایشان رساند و حتی به وفاداری بیشتر آنان نایل شد.

طبیعی است که برندها باید روی بازاریابی موبایلی همچنان کار کنند.

 

بازاریابی تعاملی

تعامل یعنی مشارکت! و این به خوبی در استراتژی های موفق بازاریابی به کمک ابزارهای ساده یا حرفه ای قابل بسط است. از جمله شیوه های بازاریابی تعاملی می توان به بازی، آزمون، نظرسنجی ها و ماشین حساب یا هر چیزی که مشارکت و عکس العمل کاربر را برانگیزد اطلاق می شود.

هر کدام از این موارد را که بخواهید در برنامه بازاریابی خود بیفزایید، می توانید از شیوه های مختلفی برای اجرای هر کدام بهره مند شوید. اما توجه کنید که برای جلب توجه مخاطب و کشیدن اون به تعامل و مشارکت باید روی محتوای با کیفیت کار کنید.

البته باید توجه کنید که کدام یک از کمپین ها می تواند برای شما جوابگو باشد. مثلا تست  A/B کمک می کند تا بتوانید ترافیک سایت خود را افزایش دهید. شاید یک نظرسنجی توسط یک اینلفوئنسر کمک کند تا بتوانید بهترین محصول را طراحی کنید.

 

بازی‌سازی

در استراتژی های موفق بازاریابی یکی از نمونه های مارکتینگ بازی سازی ست که در این روش عناصری شبیه به بازی برای درگیر کردن مخاطبین مد نظر قرار داده می شود. برندهای مختلف برای اینکه بتوانند خود را بیشتر در محضر مخاطبین قرار دهند (خواه هدف آموزش باشد یا جذب نیروی کار و یا حتی تجارت الکترونیک) از بازی سازی بهره می برند.

در این جا خوب است که اشاره ای به Sephora  کنیم که با کمک بازی سازی، برنامه جوایز خود را ترویج می کند. در این برنامه چالش های تفنیی و سرگرمی قرار داده شده که پاداش های مختلف برای پیش برندگان جریان چالش ها، در نظر گرفته می شود.

 استراتژی های موفق بازاریابی

بازاریابی مکالمه‌ای: چت‌بات‌ها در حال پیشرفت هستند

پیش‌بینی می‌شود که تا سال ۲۰۲۵، بازار چت‌بات‌ها به‌طور قابل توجهی رشد کند. در سال ۲۰۲۳، ارزش صنعت چت‌بات جهانی حدود ۵.۴ میلیارد دلار بود و انتظار می‌رود تا سال ۲۰۲۸ به ۱۵.۵ میلیارد دلار برسد. اکثریت تعاملات مشتریان با برندها از طریق هوش مصنوعی (AI) مانند چت‌بات‌ها خواهد بود. بازاریابی مکالمه‌ای به برندها این امکان را می‌دهد که با مشتریان خود به‌صورت شخصی‌تر تعامل داشته باشند.

با پیشرفت مستمر پردازش زبان طبیعی (NLP) و یادگیری ماشین، برندها اکنون می‌توانند از چت‌بات‌ها برای رسیدگی به نگرانی‌های مشتریان و پاسخ‌گویی به سوالات در زمان واقعی استفاده کنند.

صرف نظر از اینکه می خواهید چت بات ها را برای چه پلتفرمی یا با چه هدفی به کار بگیرید، می توان تضمین کرد که این شیوه کمک می کند که تعامل با مخاطب افزایش پیدا کند و رضایت مشتری را به دنبال داشته باشد که همه این ها منجر به فروش بیشتر می شود.

 

بازاریابی چندکاناله: تجربه مشتری یکپارچه آنلاین-آفلاین

به طور خلاصه بازاریابی چند کاناله یعنی شما در هر جا که مخاطب حضور دارد حضور داشته باشید! خواه در فروشگاه های فیزیکی، یا در شبکه های اجتماعی و حتی در اپلیکیشن های موبایلی شان! همه این موارد کمک می کند تا تعامل افزایش یابد و حاصل افزایش تعامل افزایش فروش شما است. بنابراین اگر برند شما در یک فضای رقابتی شدید است تجربه یکپارچگی آنلاین و آفلاین ضروری است.

 استراتژی های موفق بازاریابی

البته که این هماهنگی ها نیاز به دقت و برنامه ریزی دارد چرا که در انالیزهایی که انجام شده حدود ۲۷ درصد از مارکترها معتقدند که این بازاریابی چندکاناله ای که دارند نیاز به بهبود نوراوری ها دارد.

از جمله مهم ترین تاکتیک های حیاتی برای این که بتوان تعاملات چندکاناله را به خوبی اجرا و از آن سود برد این است که باید ز داده ها و تحلیل های دقیق و حرفه ای برای تجزیه و تحلیل مخاطبین استفاده کرد تا بتوان بهترین پیام و متناسب ترین پیام را در بهترین زمان برای مخاطب درست در شیوه درست منتقل کرد.

 استراتژی های موفق بازاریابی

تمرکز بیشتر بر تجربه مشتری (CX)

تجربه مشتری به شدت بر میزان خرید و وفاداری او ارتباط دارد. در نظرسنجی ها به این آمار رسیده ایم که ۷۵ درصد از خریداران زمانی که تجربه خرید موفق دارند بیشتر برای خرید های خود هزینه می کنند! البته فراموش نکنید که نیمی از مصرف کنندگان معتقدند که وقتی قصد خرید دارند اگر از رقیب برند همیشگی شان خرید کنند اگر تجربه خرید خوبی نداشته باشند وفادارانه تر به برند محبوب قبلی خود بازخواهند گشت. این بدین معنی است که یک تجربه ناخوشایند می تواند به توقف خرید از آن برند منجر شود.

هر چند برندها و کسب و کار ها از نقطه نظرات مختلف نظیر قیمت، کیفیت و سرعت عمل و غیره با هم رقابت دارند اما همه چیز باز کاملا به تجربه مشتری بر می گردد تا او چه دریافت کند و چه احساس کند و در نهایت چه نتیجه ای بگیرد.

پیش بینی شما در انتخاب بهترین استراتژی بازاریابی در سال جدید چه خواهد بود‌؟ نظرات خود را در بخش نظرات این مطلب برای ما بنویسید.

 

منبع کمکی:  forbes | mediatool

 

source

توسط elmikhabari.ir