براساس توضیحات انویدیا، مدل DLSS Transformer از ابزاری تحت عنوان تبدیل کنندهی جلوههای تصویری استفاده میکند که تمامی پیکسلهای موجود در یک فریم مشخص را ارزیابی کرده و اهمیت تک تک پیکسلها را درک میکند. با تکرار این کار روی فریمهای متعدد، پیکسلهای دقیقی به منظور بهبود جلوههای تصویری تولید میشوند.
در این روش از دو برابر پارامترهای بیشتری نسبت به CNN استفاده شده و نتیجهی آن در بهبود جلوههای تصویری، کاهش پدیدهی «Ghosting» و جزئیات بیشتر در گیم پلی بازی نیز بهتر از CNN است. انویدیا با نمایش چند صحنهی سنگین و چالش برانگیز، به نمایش نحوهی عملکرد این تکنیک پرداخته است. به عنوان مثال مدل جدید Transformer باعث میشود که عملکرد فناوری Ray Reconstruction نیز بهتر از هنگام استفاده از CNN باشد. یکی از این موارد در بازی Alan Wake 2 قابل مشاهده است که در آن نواحی مش دار نمایش پایدارتری دارند و پدیدهی Shimmering در آن به حداقل رسیده است.
یا مثلاً لبههای تیغهی پنکه در زمان به کارگیری این تکنیک جزئیات به مراتب بهتری دارند. چراکه ظاهراً CNN در زمان چنین حرکات سریعی قادر به درک نحوهی بهبود وضوح پایین آن نبوده است. حالا با کاهش چشمگیر پدیدهی «Ghosting» در هنگام استفاده از مدل ترنسفرمر، وضوح نهایی تصاویر بیش از پیش شده است.
source