فورگالسکا توضیح میدهد: «بازی ما سه شخصیت اصلی دارد. اولی قهرمان ما کول گری است؛ یک مزدور سابق با گذشتهای تاریک که به دلیل یک فاجعه بینبُعدی در زونا گرفتار میشود. دومین شخصیت چرنوبلایت است؛ یک موجود بینبُعدی که به شکل یک ماده سبز کریستالی ظاهر میشود.
این موجود نه تنها بزرگترین منبع تابش در جهان به شمار میرود، بلکه یک نیروی آگاه و شرور است و قصد دارد کنترل تمام سیارات موجود در کیهان را به دست بگیرد. سومین شخصیت داستان، خود منطقه ممنوعه است. مکانی که در آن هر اشتباه ممکن است به قیمت جانتان تمام شود و در عین حال تمام چیزهایی که برای آزادی نیاز دارید را در آن پیدا خواهید کرد.»
آرتور کوزما، برنامهنویس و انیماتور ارشد درباره اضافه شدن حالت اولشخص و دلایل طراحی حالت سومشخص برای مبارزات صحبت میکند. بازی در ابتدا تنها با زاویه دید سومشخص طراحی شد تا بازیکنان گزینههای بیشتری برای مقابله با دشمنان داشته باشند؛ نه فقط استفاده از سلاحهای گرم. به گفته او دید سومشخص برای جنبههایی مانند مبارزات تنبهتن بسیار مناسبتر است.
کوزما میگوید: «ما میخواستیم گزینههای بیشتری برای گیمپلی ارائه دهیم؛ از جمله آزادی بیشتر برای خلق شخصیت و داستان منحصربهفرد خودتان. بنابراین یک سیستم توسعه شخصیت گسترده و گزینههای متنوع برای مبارزه با دشمنان اضافه کردیم. از آنجا که دیگر تنها از سلاحهای گرم استفاده نمیکنیم و سلاحهای سرد و ابزارهای انرژی چرنوبلایت را نیز در مبارزات داریم، به دنبال راهحلهای متعددی بودیم تا تجربه بهتری را برای بازیکنان فراهم کنیم.»
source