اخیرا رسانه Xbox Wire، با چند تن از توسعهدهندگان استودیوی Obsidian مصاحبهای ترتیب داده و آنها درباره دلیل فقدان یک نقشه کاملا باز در بازی Avowed صحبت کردند. در حقیقت نقشه بازی به چند منطقه تقسیم شده، تا طبق گفته توسعهدهندگان، بازیکنان تجربه بهتری داشته باشند.
آزادی عمل شما در Avowed محدود نشده است
در این مصاحبه، برتو ریتگر (Berto Ritger)، کری پاتل (Carrie Patel) و کیت دلارهاید (Kate Dollarhyde) از توسعهدهندگان استودیوی Obsidian حضور داشتند. ریتگر درباره انتخاب ساختار جهان بازی گفت:
Avowed یک RPG جاهطلبانه است، اما یک بازی کاملا جهان باز نیست. در عوض بازی به چند منطقه متراکم تقسیم شده که در پشت مرزها بازی قفل میشود، تا رتیم آن ثابت و قابل کنترل باشد.
در طول مصاحبه، دلارهاید که طراح روایی بازی است، توضیح داد:
ریتم بازیهای جهانباز واقعا پیچیده است. شما هرگز نمیدانید که بازیکن کجاست و دقیقا چه میکند. بنابراین داشتن این تقسیمبندی به این معنی است که ما همیشه میدانیم شما درگیر چه چیزی هستید و یا چه چیزی را پشت سر گذاشتهاید. شاید برخی از ماموریتهای فرعی را انجام نداده باشید، اما همیشه هسته ماجراجویی شما مشخص خواهد بود.
این موضوع توسط ریتگر هم تایید شد:
من فکر میکنم این مکانیسم خیلی خوب است. ما تقریباً میدانیم قبل از اینکه به سراغ ماموریت بعدی بروید، چه کاری انجام دادهاید. تقریبا آزادی عمل خود را دارید، اما بازی کاملا پیوسته نیست که در هر شرایطی هر جا که بخواهید باشید.
تقسیمبندی نقشه بازی به مناطق کوچکتر و با جزئیاتتر، Obsidian را قادر میسازد تا روی ارائه یک تجربه فراگیرتر و انتخاب محور برای بازیکنان تمرکز کند.
source