عدم عرضه GTA 6 روی پلتفرم PC در زمان عرضه تا چه اندازه فرصتی از دست رفته محسوب میشود؟ آیا اصلاً این فرصتی از دست رفته است یا یک استراتژی هوشمندانه؟ استراوس زلنیک، مدیرعامل کمپانی مادر راکستار گیمز، در مصاحبهای با IGN به این نکته اشاره کرد که حدود ۴۰ درصد کل فروش یک بازی میتواند روی پلتفرم PC رخ دهد.
این آمار به دنبال یک گفتوگو پیرامون نسل کنونی کنسولها و کاهش تعداد کنسولهای موجود در خانههای مخاطبین به میان آمد که بسیار نسبت به نسل قبل کمتر است.
زلنیک به این نکته اشاره کرد که اگرچه ناشرها منتظر قدم بعدی سونی و مایکروسافت در گیمینگ و سختافزار هستند، اهمیت پلتفرم PC روز به روز افزایش مییابد و کنسولها با کاهش فروش مواجهاند. زلنیک در این باره گفت:
ما شاهد این بودهایم که PC به عنوان بخشی از یک صنعت که قبلا کسب و کار کنسولی بوده، به مرور مهمتر و مهمتر شده است و من غافلگیر نخواهم شد اگر این روند ادامه یابد. اگرچه همچنان یک نسل دیگر از کنسولها در راه است.
با تمام این تعاریف، زلنیک نگران فروش کم کنسولها تا به اینجای نسل نهم نیست و باور دارد که عرضه GTA 6 به خودی خود سهم قابل توجهای در افزایش فروش کنسولها ایفا میکند:
وقتی شما یک بازی بزرگ در بازار دارید و باید بگویم که ما تعداد زیادی از آنها را ارائه خواهیم داد، بر اساس آمار تاریخی، فروش کنسولها افزایش مییابد. و من فکر میکنم این اتفاق امسال نیز رخ خواهد داد. من اعتقاد دارم تعرفههای جدید دوست ما نیستند، اما فکر میکنم در سال ۲۰۲۵ فروش کنسولها افزایشی قابل توجه پیدا کند و این صرفاً به خاطر عناوین ما رخ نخواهد داد، بلکه دیگر ناشرها و استودیوها نیز قرار است عناوین مهمی در دسترس مخاطبین قرار دهند. بنابراین، من نگران [کاهش فروش کنسولها] نیستم. چیزی که باید روی آن تمرکز کرد، افزایش سهم PC در بازار است نه کاهش فروش کنسولها.
source