با وجود عناوین تحسین‌شده‌ای مانند Star Wars Knights of the Old Republic 2: The Sith Lords، Fallout: New Vegas و The Outer Worlds و حال Avowed در کارنامه خود، استودیوی Obsidian Entertainment شهرت زیادی را بابت خلق بازی‌های نقش‌آفرینی عمیق با انتخاب‌های معنادار و آزادی بازیکن به دست آورده است.

بازی جدید این استودیو یعنی Avowed که تنها چند هفته تا انتشارش باقی مانده است، به نظر می‌رسد که این فرمول محبوب را دنبال کند. در این بازی نقش‌آفرینی فانتزی، بازیکنان نقش یک فرستاده (Envoy) از امپراتوری Aedyr را بازی می‌کنند که برای تحقیق در مورد بیماری همه‌گیری به نام Dreamscourge، به منطقه Living Lands قدم می‌گذارد.

Game Rant اخیراً با کیت دلارهاید (Kate Dollarhyde)، طراح ارشد روایت بازی Avowed، مصاحبه کرده است تا در مورد اهمیت انتخاب بازیکن و پیامدهای آن در بازی بحث کند. دلارهاید در این مصاحبه، تأکید کرد که ارائه مجموعه‌ای گسترده از دیالوگ‌ها و مسیرهای متعدد برای پیشبرد داستان، مفهومی است که در صدر لیست اولویت‌های Obsidian در توسعه Avowed قرار دارد.

 دلارهاید در ادامه توضیح داد:

Avowed سنت آزادی انتخاب و پیامدهای آن که در سری Pillars of Eternity و همچنین در تمامی بازی‌های نقش‌آفرینی Obsidian برقرار است را ادامه می‌دهد. انتخاب‌های بازیکن، در هسته مرکزی فلسفه بازی‌سازی ما قرار دارد و این موضوع در Avowed نیز صادق است. اگر همه ما در Obsidian بخواهیم یک معیاری به عنوان طراحان بازی انتخاب کنیم، احتمالاً آن ارزش انتخاب بازیکن خواهد بود.

 وی در ادامه افزود:

 قتی که ما داشتیم مراحل اصلی و فرعی Avowed را طراحی می‌کردیم، سعی کردیم به‌جای تعداد آنها، بیشتر روی اهمیت و تأثیرات و انتخاب‌ها توجه کنیم. برای مثال، با خود می‌گفتیم آیا این کوئست قرار است تغییراتی را در کوتاه مدت به خود ببیند؟ آیا این تغییرات در بلند مدت نیز وجود خواهند داشت؟ آیا تصمیماتی که در شروع بازی می‌گیرید، در پایان نیز اهمیت خواهند داشت؟ افراد تحت تأثیر این کوئست چه سرنوشتی خواهند داشت؟ آیا این مراحل فرعی، روی مراحل اصلی یا نحوه پایان نیز تأثیر خواهند گذاشت؟ بسیاری از کوئست‌ها ممکن است کوچک یا محدود به نظر برسند، اما در نهایت معلوم شود که تأثیر بسیار جامع‌تر خواهد بود. بعضی مواقع نیز، انتخاب‌های کوچک روی هم انباشته می‌شوند و در پایان، تغییرات بزرگی ایجاد خواهند کرد.

دلارهاید همچنین به اهمیت کاراکترها، خصوصاً همراهانتان، در شکل‌گیری داستان و انتخاب‌های شما پرداخت. به گفته او، چندین همراه با شخصیت‌ها و خصوصیات مختلف، در مسیر Envoy قرار خواهند گرفت و نسبت به تصمیماتتان، واکنش نشان خواهند داد:

همراهان Envoy، همگی زاده مناطق مختلفی از Living Lands هستند و نسبت به زادگاه خود و محلی که در آنجا زندگی می‌کنند، حساس هستند؛ بنابراین آنها بسیار به انتخاب‌های Envoy اهمیت داده و نظرات خود را هنگام تصمیم‌گیری و یا پس از آن در کمپ، ابراز خواهند کرد. آنها نسبت به چرایی تصمیم شما کنجکاو خواهند بود و برخی نیز ممکن است در این ابراز نظر، متفاوت و رک‌تر از دیگری عمل کنند.

توسعه دهنده Avowed از اهمیت انتخاب‌ها و نتایج آنها در این عنوان می‌گوید - گیمفا

با توجه به اینکه Avowed با الهام گیری از Pillars of Eternity ساخته شده است، انتخاب‌های سخت اخلاقی و احساسی در آن به تعداد زیادی یافت خواهد شد. دلارهاید در این رابطه گفت:

بازی‌های Pillars of Eternity، از معیارهای اصلی ما در زمان طراحی و توسعه Avowed بوده‌اند، بنابراین ما تصمیم گرفتیم که Envoy را به اندازه Watcher (شخصیت اصلی PoE)، در شرایط و دو راهی‌های سخت تصمیم‌گیری قرار دهیم.

چه Pillars of Eternity، از دیگر ساخته‌های Obsidian Entertainment را تجربه کرده باشید یا نه، Avowed بدون شک قرار است یکی از مهم‌ترین عناوین نقش‌آفرینی در سال ۲۰۲۵ برای طرفداران این ژانر باشد. Avowed در تاریخ ۱۸ فوریه (۳۰ بهمن) برای کنسول‌های ایکس باکس سری ایکس/اس و رایانه‌های شخصی عرضه خواهد شد. نقدها و نمرات این عنوان نقش آفرینی در تاریخ ۱۳ فوریه (۲۵ بهمن)، هم‌زمان با در دسترس قرار گرفتن آن برای خریداران نسخه Premium، منتشر خواهد شد.

source

توسط elmikhabari.ir