هیدکی کامیا، کارگردان Okami به علاقهمندان سری توصیه کرده است که به تجربه نسخه Wii آن نپردازند. بازی تحسینشده Okami در ابتدا توسط استودیو Clover در سال ۲۰۰۶ برای کنسول پلی استیشن 2 ساخته شد که کامیا کارگردانی آن را برعهده داشت. در ادامه دو سال زمان کافی بود تا بازی برای کنسول نینتندو Wii پورت شود.
پورت نسخه Wii بازی Okami توسط استودیوی آمریکایی Ready at Dawn مدیریت میشد و برای آن مجبور بود تا برای عملکرد ویژگیهای خاص Celestial Brush بازی که در پلی استیشن 2 با آنالوگ چپ عمل میکردند، به اشارهگر ریموت Wii متکی باشد.
اعضای استودیو Ready at Dawn قبلا در مورد چالشهای پورت بازی Okami برای Wii و آوردن ویژگیهای نسخه پلی استیشن 2 روی کنسول نینتندو صحبت کردهاند که طبق آن، توسعهدهنده در ابتدا هیچ بودجهای نداشته است و بههمینخاطر مجبور بوده تا پورت بازی را به شیوه مهندسی معکوس تولید و عرضه کند. حال به نظر میرسد که کامیا از نتایج تلاش Ready at Dawn اصلا راضی نیست.
source