10 اسفند 1403 ساعت 12:55

اینستاگرام به‌زودی اپلیکیشن مستقل ریلز را منتشر خواهد کرد. این برنامه می‌تواند رقیبی برای برنامه تیک تاک ممنوع شده در آمریکا باشد.

اینستاگرام قصد دارد قابلیت ریلز (Reels) را به یک اپلیکیشن مستقل تبدیل کند تا از آینده نامشخص تیک‌تاک در ایالات متحده بهره ببرد. بر اساس گزارشی از The Information، آدام موسری (مدیر اینستاگرام) در جلسه‌ای داخلی با کارکنان درباره این طرح صحبت کرده است.

این اپلیکیشن جدید بخشی از پروژه‌ای با نام رمز Project Ray در شرکت متا است که با هدف رقابت مؤثرتر با تیک‌تاک طراحی شده است. از جمله برنامه‌های این پروژه، بهبود نحوه پیشنهاد محتوا به کاربران و افزایش تعداد ویدیوهای سه‌دقیقه‌ای در بخش ریلز اینستاگرام در ایالات متحده اعلام شده است.

ماهیگیری اینستاگرام از آب گل‌آلود با انتشار اپلیکیشن مستقل ریلز

در حال حاضر، تیک‌تاک حدود ۱۷۰ میلیون کاربر در ایالات متحده دارد و با خطر ممنوعیت مواجه است، چرا که در ماه ژانویه رئیس‌جمهور دونالد ترامپ مهلتی ۷۵ روزه برای ادامه فعالیت آن تعیین کرده است. این وضعیت فرصتی برای اینستاگرام فراهم آورده است تا با اقدامات جدیدی، کاربران بیشتری را جذب کند. برای مثال، اینستاگرام اخیرا قابلیت Edits را معرفی کرده است که شباهت زیادی به اپلیکیشن CapCut (متعلق به شرکت مادر تیک‌تاک، بایت‌دنس) دارد. همچنین، اینستاگرام تلاش کرده است با ارائه مشوق‌های مالی، تولیدکنندگان محتوا را به پلتفرم خود جذب کند.

اپلیکیشن مستقل ریلز اینستاگرام

هنوز مشخص نیست که در صورت ارائه اپلیکیشن مستقل ریلز، این قابلیت همچنان درون اینستاگرام باقی خواهد ماند یا به طور کامل به یک اپلیکیشن مجزا منتقل می‌شود. اما در هر صورت، این اقدام می‌تواند تجربه‌ای مشابه با تیک‌تاک را برای کاربران فراهم کند. این تلاش، دومین تجربه متا برای راه‌اندازی رقیبی مستقیم برای تیک‌تاک محسوب می‌شود. پیش‌تر در سال ۲۰۱۸، این شرکت اپلیکیشن ویدئومحور Lasso را منتشر کرد، اما در سال ۲۰۲۰ آن را تعطیل و تمرکز خود را بر توسعه ریلز معطوف کرد.

باید دید که آیا اپلیکیشن مستقل ریلز موفق خواهد شد جایگاه خود را در بازار ویدیوهای کوتاه تثبیت کند یا سرنوشتی مشابه Lasso خواهد داشت.

در گجت نیوز بخوانید:

source

توسط elmikhabari.ir