به نقل از دیجیتال فاندری، نسخه PC بازی Monster Hunter Wilds عملکرد شدیداً ناپایداری داشته و تجربه آن به خصوص با کارتهای گرافیکی پایینردهتر پیشنهاد نمیشود.
پروسه Shader Compilation اولیه با کارت گرافیک Ryzen 7 9800X3D نزدیک به ۶ و با Ryzen 5 3600 نزدیک به ۱۳ دقیقه به طول میانجامد. منوی مربوط به تنظیمات گرافیکی طراحی خوبی داشته و جزئیترین گزینهها از جمله تغییرات VRAM، تأثیر عملکرد هر بخش و تصاویر پیشنمایشی برای تنظیمات خاص را شامل میشود.
با این حال، همان ابتدا یک اعلان به نمایش در میآید که Frame Generation را فعال کنید که فعال کردن این فناوری برای کارتهای گرافیکی ضعیفتر منطقی نیست؛ علاوه بر این، نه AMD و نه Nvidia استفاده از Frame Generation را با نرخ فریم پایه پایین (برای مثال ۳۰ فریم) توصیه نمیکنند.
دیجیتال فاندری پس از تمام شدن اعلانهای بازی، به سراغ تنظیمات رفته و DLSS را روی 1440p (با گرافیک RTX 4060) قرار داده است. این بار مشکلات بیشتری رخ داد، در بسیاری از تصاویر، کیفیت بافتها مثل بازیهای پلیاستیشن ۳ بود و به نظر میرسید که برخی از بافتها به درستی بارگذاری نشدهاند. یکی از شخصیتها یک کت سفید داشت که به دلیل فشردهسازی اشتباه، با طرحهای موزاییکی رنگارنگ نمایش داده میشد.
پس از اینکه کنترل شخصیت را در دست میگیرید، احتمالاً متوجه خواهید شد که حرکت دوربین روان نیست و حتی گیر میکند. این مشکل به این دلیل رخ میدهد که بازی در حال انتقال بافتها به حافظهی گرافیکی است. با این حال، با کاهش تنظیمات گرافیکی، این مشکل که روی دو کارت RTX 4060 8GB و RTX 4070 12GB وجود داشت، برطرف میشود. توجه داشته باشید که تکسچرهای فوقالعاده با کیفیت بازی به عنوان یک بستهالحاقی رسمی قابل دانلود است، اما زمانی که دیجیتال فاندری بازی را آزمایش میکرد هنوز منتشر نشده بود.
روی کارت RTX 4060، قرار دادن کیفیت بافتها روی متوسط از مشکلات بزرگ قبلی، از جمله پرش تصویر و گیر کردنها، کاسته اما نتایج همچنان مورد قبول نیست. کیفیت بافتها در این حالت شبیه بازیهای اوایل دهه ۲۰۰۰ بوده و نرخ فریم نیز همچنان به طور قابل توجهی کاهش مییافت. از آنجایی که بازی بیشتر در محیطهای بزرگ بیابانی جریان دارد، مشکلات مربوط به دوربین و کاهش نرخ فریم برای اثری که در سال ۲۰۲۵ منتشر شده قابل قبول نیست.


چنین نتایجی برای عناوینی که با مشکلات Occlusion Culling روی CPUهای ضعیفتر روبهرو هستند، منطقی است اما این بازی با Ryzen 7 9800X3D اجرا شد و در این صورت میتوان گفت بازی هنگام انتقال دادهها به کارت گرافیک، خیلی خوب عمل نمیکند. حتی وقتی کیفیت بافتها را روی پایینترین حالت ممکن قرار دهید، این مشکل وجود دارد. اگر ۴۰۷۰ مشکلات مشابه را بروز نمیداد، میتوانستیم آنها را به RTX 4060 نسبت دهیم. تنها تفاوت این است که ۴۰۷۰ بازی را با نرخ فریم پایه بهتر اجرا میکند و مشکلات ذکر شده همچنان وجود دارند.
دیجیتال فاندری از این موضوع مطمئن نیست، اما حدس میزند که این مشکلات از رفع فشردهسازی بافتها توسط GPU و DirectStorage سرچشمه میگیرد. فایلهای بازی شامل DLLهای DirectStorage هستند؛ بنابراین، این احتمال وجود دارد که هنگام حرکت دادن دوربین، بافتهای گرافیکی به شکلی تهاجمی روی GPU استریم شود (احتمالاً به منظور رفع فشردهسازی) و مشکلات بیشتر نمایان شوند.
با این شرایط، میتوان گفت بازی به افرادی که کارت گرافیک ۸ گیگابایت یا کمتر دارند، توصیه نمیشود و بهتر است تا زمان رفع کامل مشکلات صبر کنند. مشکلات مشابهای در کارتهای گرافیک RTX 2070 Super ،RX 5700 و Arc A770 نیز مشاهده شد. بهویژه اینکه بازی روی کارتهای گرافیکی اینتل عملکرد بسیار ضعیفی داشته است.
source