آئودی در تلاش برای حفظ مدل‌های استیشن، A5 Avant را با یک برادر بزرگ‌تر همراه کرده است. این گفته از چندین جهت درست است، زیرا A6 Avant جدید (کد C9) به نظر می‌رسد نسخه‌ای بزرگ‌تر از A5 Avant باشد. این موضوع چندان بد نیست، زیرا هر دو مدل طراحی زیبایی دارند، هرچند تنوع بیشتر هم ضرری نداشت. نکته جالب این است که نسل جدید A6 در ابتدا فقط به‌صورت استیشن معرفی شده، اما مدل سدان سنتی آن ماه آینده عرضه خواهد شد. تا آن زمان، نسخه سقف بلند این خودرو در مرکز توجه قرار دارد.

استفاده از رنگ قهوه‌ای برای تصاویر مطبوعاتی انتخابی جالب است، هرچند ممکن است باب سلیقه همه نباشد. از طرف دیگر، همکاران ما در Motor1 Germany زمانی را با یک A6 Avant مشکی سپری کردند که دارای نشان‌های سیاه‌رنگ آئودی در جلو و عقب نیز بود. شاید به یاد داشته باشید که این خودرو قرار نبود در ابتدا با این نام عرضه شود. آئودی قصد داشت نام آن را A7 Avant بگذارد، در راستای تغییر نامگذاری مدل‌های خود که بر اساس آن، اعداد فرد مخصوص خودروهای بنزینی و اعداد زوج برای مدل‌های الکتریکی تعیین می‌شدند. با این حال، این استراتژی کنار گذاشته شده است.

برخلاف مدل کاملاً الکتریکی A6 Avant E-Tron، این نسخه از طراحی چراغ‌های جلو دو تکه که اخیراً در بین خودروسازان محبوب شده، پیروی نمی‌کند. همچنین، رادارها و سنسورهای قرار گرفته در قسمت پایینی جلوپنجره کاملاً به چشم می‌آیند و امیدواریم روزی خودروسازان راه بهتری برای یکپارچه‌سازی آن‌ها پیدا کنند. در قسمت عقب، خروجی‌های اگزوز کاملاً واقعی هستند، چراکه آئودی اعلام کرده دیگر از خروجی‌های اگزوز تقلبی در خودروهای خود استفاده نخواهد کرد. خداحافظی با طراحی‌های ساختگی!

با ضریب درگ 0.25، A6 Avant آیرودینامیک‌ترین استیشن آئودی با موتور احتراقی تاکنون محسوب می‌شود. مدل الکتریکی E-Tron حتی عملکرد بهتری دارد و ضریب درگ آن تنها 0.24 است. در اروپا، مدل پایه این خودرو با رینگ‌های 18 اینچی عرضه می‌شود، اما نسخه‌های لوکس‌تر می‌توانند از چرخ‌های 21 اینچی با طراحی سه رنگ بهره ببرند.

در مقایسه با نسل قبلی، طول A6 Avant جدید 2.3 اینچ (حدود 6 سانتی‌متر) افزایش یافته و به 196.4 اینچ (حدود 4.99 متر) رسیده است. فاصله بین دو محور آن 115.2 اینچ (حدود 2.93 متر) است که تقریباً مشابه مدل قبلی است. بدون در نظر گرفتن آینه‌های جانبی، عرض خودرو حدود 74 اینچ (1.88 متر) است که با نسل قبل یعنی C8 برابری می‌کند.

کابین: شباهت زیاد به A5 Avant

درون کابین، ممکن است در نگاه اول تصور کنید که تصاویری از کابین A5 Avant به اشتباه درج شده‌اند، زیرا طراحی داخلی این دو مدل کاملاً شبیه به هم است، حتی نمایشگر 10.9 اینچی مخصوص سرنشین نیز در نسخه A6 قابل سفارش است. نمایشگر اطلاعات و سرگرمی 14.5 اینچی و صفحه دیجیتال پشت فرمان 11.9 اینچی، هم‌اندازه مدل A5 هستند. با این حال، برخی ویژگی‌های مخفی در این مدل وجود دارد که با چشم دیده نمی‌شوند، مانند عایق صوتی 30 درصد بهتر نسبت به نسل قبل، بدون اینکه باعث افزایش وزن خودرو شود. مهندسان آئودی تلاش کرده‌اند تا پنجره‌ها و درها را محکم‌تر از قبل درزگیری کنند و همچنین امکان سفارش شیشه‌های آکوستیک برای درهای عقب را نیز فراهم کرده‌اند.

A6 Avant دارای پایه‌های موتور و گیربکس جدیدی است که برای کاهش نویز و ارتعاشات طراحی شده‌اند. آئودی همچنین دندانه‌های دنده در گیربکس دوکلاچه S Tronic را بهینه‌سازی کرده تا صدای آن کاهش یابد. علاوه بر این، خودروهایی که با چرخ‌های 19 اینچی یا بزرگ‌تر سفارش داده شوند، دارای حلقه‌های فومی جاذب صدا در داخل تایر خواهند بود که لرزش هوا درون لاستیک را کاهش می‌دهد.

فضای بار و امکانات جدید

بسته به نسخه، ظرفیت فضای بار A6 Avant تا 17.7 فوت مکعب (500 لیتر) در پشت صندلی‌های عقب است و یک سیستم ریل استاندارد برای افزایش کارایی دارد. با خواباندن صندلی‌های 40:20:40، این فضا به 54.1 فوت مکعب (1532 لیتر) افزایش می‌یابد. حتی مدل پایه نیز به‌صورت استاندارد درب صندوق عقب برقی دارد که شامل نورپردازی پروژکتوری در زیر سپر است تا محل دقیق حرکت پا برای باز یا بسته شدن صندوق نمایش داده شود.

سقف پانورامیک بزرگ‌تر از قبل بوده و با فشار یک دکمه از شفاف به مات تغییر می‌کند. این سقف شامل نه بخش مختلف است که الگوهای متفاوتی را تشکیل داده و می‌توانند ترکیبی از نور طبیعی و سایه را ایجاد کنند. آئودی این قابلیت را “پرده دیجیتالی” می‌نامد.

موتورها و عملکرد فنی

مدل پایه آئودی A6 Avant 2025 در اروپا دارای یک موتور 2.0 لیتری توربوشارژ بنزینی است که 201 اسب بخار قدرت و 250 پوند-فوت گشتاور تولید می‌کند. این موتور با چرخه بهینه‌شده میلر کار می‌کند و فقط دیفرانسیل جلو دارد؛ یعنی امکان سفارش سیستم چهارچرخ محرک Quattro وجود ندارد. همچنین، یک موتور دیزل 2.0 لیتری با فناوری هیبرید ملایم نیز عرضه شده که 201 اسب بخار قدرت دارد اما گشتاور بیشتری، معادل 295 پوند-فوت، ارائه می‌دهد. این مدل دیزلی را می‌توان با دیفرانسیل جلو یا سیستم Quattro خریداری کرد.

برای قدرت بیشتر، مدل V-6 با حجم 3.0 لیتر و سیستم هیبرید 48 ولتی عرضه شده که 362 اسب بخار قدرت و 406 پوند-فوت گشتاور دارد. این موتور همان قدرتی را تولید می‌کند که در S5 Avant جدید نیز دیده می‌شود. مدل شش سیلندر جدید در 4.7 ثانیه از صفر به 100 کیلومتر بر ساعت می‌رسد و حداکثر سرعت آن به‌صورت الکترونیکی روی 155 مایل بر ساعت (250 کیلومتر بر ساعت) محدود شده است.

مدل‌های چهار سیلندر بسیار کندتر هستند:

  • نسخه بنزینی: 8.3 ثانیه تا 100 کیلومتر بر ساعت
  • نسخه دیزل: 7.9 ثانیه (یا 7.0 ثانیه با سیستم Quattro)
  • حداکثر سرعت مدل‌های چهار سیلندر: حدود 240 کیلومتر بر ساعت

قیمت و تولید

آئودی دفترهای سفارش خود را از مارس 2025 در اروپا باز می‌کند. قیمت مدل پایه از 58,000 یورو برای نسخه بنزینی و 61,700 یورو برای نسخه دیزلی آغاز می‌شود. تولید این مدل در کارخانه Neckarsulm آلمان در کنار A5 Avant انجام خواهد شد. همچنین، خبری از نسخه جدید A7 Sportback نخواهد بود.

source

توسط elmikhabari