شرکت ال‌جی الکترونیکس (LG) بار دیگر تسلط خود را در بازار تلویزیون‌های پریمیوم تأیید کرد و در سال ۲۰۲۴ با بیش از ۵۲.۴ درصد از سهم بازار، پیشتاز فروش جهانی تلویزیون‌های OLED شد. ال‌جی برای دوازدهمین سال متوالی رهبری بازار جهانی تلویزیون‌های OLED را در دست دارد و همواره با بهبود تجربه تماشای تلویزیون از طریق کیفیت بالای صدا و تصویر و شخصی‌سازی مبتنی بر هوش مصنوعی، ماهیت واقعی فناوری OLED را با سطوح سیاه کامل و روشنایی بهبود‌یافته به نمایش می‌گذارد.

بر اساس گزارش مؤسسه تحقیقاتی Omdia، ال‌جی در سال گذشته جایگاه نخست بازار جهانی تلویزیون‌های OLED را حفظ کرده و ۳.۱۸ میلیون دستگاه تلویزیون OLED به فروش رسانده است. به‌ویژه در سه‌ماهه چهارم سال، فروش این تلویزیون‌ها از ۱.۱ میلیون دستگاه فراتر رفت که نشان‌دهنده توانایی شرکت در ارائه فناوری‌های پیشرفته متناسب با نیازهای در حال تغییر مصرف‌کنندگان است.

تلویزیون‌های OLED در سال ۲۰۲۳، ۴۵ درصد از بازار تلویزیون‌های پریمیوم (مدل‌هایی با قیمت ۱۵۰۰ دلار و بالاتر) را به خود اختصاص دادند که نسبت به سال قبل، ۸.۵ درصد افزایش داشته است. با پیش‌بینی افزایش این سهم به بیش از ۵۰ درصد در سال جاری، ال‌جی متعهد است نوآوری را در این صنعت ادامه داده و جایگاه خود را به عنوان رهبر بازار تلویزیون‌های OLED حفظ کند.

با افزایش تقاضا برای صفحه‌نمایش‌های بزرگ‌تر، تعداد تلویزیون‌های OLED فوق‌بزرگ نیز رشد داشته و اکنون ۱۶ درصد از کل بازار تلویزیون‌های OLED را شامل می‌شود. ال‌جی در این حوزه نیز پیشتاز است و در سال ۲۰۲۴، با ۵۷.۵ درصد از سهم بازار تلویزیون‌های OLED با اندازه ۷۵ اینچ و بزرگ‌تر، سلطه خود را حفظ کرده است. این مدل‌ها شامل تلویزیون‌های ۷۷ اینچ، ۸۳ اینچ، ۸۸ اینچ و ۹۷ اینچ هستند.

با پشتوانه بیش از یک دهه نوآوری در فناوری OLED، ال‌جی آماده است تا جدیدترین تلویزیون‌های OLED خود را معرفی کند. این تلویزیون‌ها دارای قابلیت‌هایی مانند انتقال بی‌سیم صدا و تصویر تا رزولوشن 4K 144Hz بدون تأخیر یا افت کیفیت، شخصی‌سازی مبتنی بر هوش مصنوعی از طریق سیستم‌عامل webOS، و کیفیت تصویر برتر با روشنایی بهبود‌یافته و سطوح سیاه کامل برای تجربه تماشای بی‌نظیر هستند.

در سال گذشته، فروش جهانی تلویزیون‌ها به ۲۰۸.۸ میلیون دستگاه رسید که پس از سه سال، رشد مجدد این صنعت را نشان می‌دهد. در همین حال، فروش تلویزیون‌های OLED نسبت به سال قبل ۸ درصد افزایش یافت و به ۶.۰۷ میلیون دستگاه رسید. علاوه بر این، مجموع فروش تلویزیون‌های ال‌جی (شامل مدل‌های OLED و LCD) در سال گذشته به ۲۲.۶ میلیون دستگاه رسید که ۱۶.۱ درصد از درآمد بازار جهانی تلویزیون را به خود اختصاص داده است.

source

توسط elmikhabari