تد پرایس، بنیانگذار و مدیرعامل پیشین اینسامنیاک گیمز، ضمن اشاره به تصمیم این استودیو برای تمرکز روی بازیهای تکنفره و داستانمحور، از هزینه بالای توسعه و راه حلهای احتمالی این استودیو صحبت کرده است.
با وجود این که استودیوی اینسامنیاک گیمز سابقه کار روی پروژههای چندنفره مانند Fuse را دارد، واضح است که در ساخت بازیهای تک نفره و داستان محور مانند Spider-Man و Ratchet & Clank بهتر عمل میکند. آخرین بازیهایی که این استودیو ساخته و یا در حال ساختشان است مانند Marvel’s Wolverine، همگی بر تجربه تکنفره تمرکز دارند. این اتفاق ناشی از تصمیم تمامی اعضای استودیو نسبت به تمرکز روی بازیهای داستانمحور بوده است.
اخیراً تد پرایس در گفتوگویی با Game File گفته است:
تیم ما در اینسامنیاک گیمز تصمیم گرفته روی بازیهای اکشن داستان محور با شخصیتهای جذاب تمرکز کند، کاری که در حال حاضر هم انجام میدهیم.
پرایس همچنین در این گفتوگو به گذشته استودیو و ساخت بازیهایی مانند Spyro و Ratchet & Clank اشاره کرده و در مورد خریده شدن استودیو توسط سونی گفت است:
زمانی که پلی استیشن ۵ وارد بازار شد، برای تیم ما روشن شد که این واقعاً جایی است که به آن تعلق داریم.

در سال ۲۰۲۳، طی یکی از بزرگترین نفوذهای اطلاعاتی در تاریخ بازیهای ویدیویی، بودجه ۳۱۵ میلیون دلاری Marvel’s Spider-Man 2 فاش شد. برخلاف دیدگاههای منفی برخی از فعالان در صنعت بازیسازی، تد پرایس هزینهی فزاینده توسعه بازیها را یک مشکل دائمی نمیبیند و بیان کرده است:
من این را مانند چالشهای دیگری میبینم که در ۳۱ سال گذشته داشتهایم. همیشه راه حلهایی وجود دارد.
به عقیده پرایس، اینسامنیاک و دیگر استودیوها با وقت گذاشتن روی چنین مشکلاتی میتوانند آنها را از سر راه بردارند. او اضافه کرد:
سوال اصلی این است که چقدر آمادهایم تا خلاقانه عمل کنیم و مشکلات را حل کنیم. معمولاً اولین قدم این است که مشکل را بهطور دقیق شناسایی کنیم و بپرسیم: چرا ساخت یک بازی اینقدر هزینه دارد؟ آیا این به نحوه تصمیمگیری ما یا نحوه ساخت بازی مربوط است؟ آیا ابعاد پروژهها باعث افزایش هزینهها میشود؟
این مسائل اغلب پیچیده هستند، اما مهم است که تیمهای توسعه، مانند اینسامنیاک، وقت بگذارند تا این مشکلات را کاملاً شناسایی کنند و راه حلهایی واقعی برایشان بیابند. نه اینکه فقط بگویند “هزینهها همیشه در حال افزایش هستند” که منطقی به نظر نمیرسد.
آخرین چیزی که در این مورد می گویم این است: حل مشکلات برای تیم اینسامنیاک لذت بخش است و آنها از این چالشها استقبال میکنند.
آخرین ساخته استودیوی اینسامنیاک، Marvel’s Spider-Man 2، کمی پیش برای رایانههای شخصی منتشر شده بود و با وجود انتقادات بسیاری که به این نسخه میشد، تخمینها خبر از فروش خوب این بازی در فروشگاه استیم میدهند. فروش کلی بازی نیز از مرز ۱۱ میلیون نسخه گذشته است.
source