فومیهیکو یاسودا، کارگردان بازی Rise of the Ronin و یاسوکه هایاشی، تهیه‌کننده استودیو تیم نینجا در جدیدترین مصاحبه خود تاکید کردند که دلیل اصلی انحصاری بودن این بازی به تلاش و حمایت زیاد سونی از ساخت آن مربوط می‌شود. این دو توسعه‌دهنده در مصاحبه با وب‌سایت RPG خاطرنشان کردند، درحالی‌که پلی استیشن و سونی در گذشته با انتشار و بومی‌سازی بازی‌های مجموعه Nioh، کمک زیادی به کوئی تکمو و تیم نینجا کرده بودند، اما نقش استودیوهای پلی استیشن در توسعه Rise of the Ronin پررنگ‌تر بوده است.

یاسودا در پاسخ به سوالی درباره همکاری با سونی گفت: «ما در انتشار و بومی‌سازی سری Nioh از سونی پشتیبانی زیادی دریافت کردیم. علاوه‌برآن پلی استیشن تقریبا در تمام فرایند توسعه نسخه پلی استیشن 5 با ما همکاری داشت. آن‌ها تجربه و بینش ارزشمند خود درباره جنبه‌های مختلف توسعه بازی را با ما به اشتراک گذاشتند که نه‌تنها به ارزش Rise of the Ronin اضافه کرد، بلکه فضایی برای کسب تجربه‌های کاری بیشتر را در اختیار تیم نینجا قرار داد.»

در ادامه هایاشی ضمن تشکر از سونی به خاطر حمایتش در انتشار بازی، توضیح داد که بدون پشتیبانی پلی استیشن، بازی Rise of the Ronin حتی به عنوان یک پروژه شروع نمی‌شد: «توسعه این پروژه بدون حمایت پلی استیشن آغاز نمی‌شد. ما از تیم پلی استیشن به خاطر حمایتشان در کامل کردن این چالش جدید بسیار سپاسگزاریم.»

source

توسط elmikhabari.ir