توسعه Saros، بازی جدید سازندگان Returnal، از سه سال پیش و با بودجهای مشابه عنوان Alan Wake 2 شروع شده است.
در ابتدای نسل نهم، پلی استیشن انتشار بازیهای انحصاری PS5 را با عناوینی مانند Demon’s Souls و Godfall شروع کرد و سپس در سال ۲۰۲۱، بازی جدیدی به نام Returnal توسط استودیوی Housemarque برای کنسول PS5 منتشر شد. این عنوان انحصاری بعد از مدتی به PC نیز راه پیدا کرد. پس از آن، تأیید شد که استودیوی Housemarque به دنبال استخدام نیرو برای یک پروژه جدید است و سرانجام در مراسم State of Play رسماً این عنوان تحت نام Saros رونمایی شد. اکنون، در گزارش جدیدی که منتشر شده، برخی از جزئیات مهم بازی Saros آشکار شده است.

بر اساس گزارش جدید منتشر شده توسط مدیرعامل استودیوی Housemarque، توسعه عنوان Saros از اوایل سال ۲۰۲۲ به صورت جدی آغاز و سال ۲۰۲۶ به عنوان تاریخ انتشار آن اعلام شده است. طبق اعلام رسمی، امسال شاهد رونمایی کامل از گیمپلی کامل بازی نیز خواهیم بود.
در این گزارش همچنین اطلاعاتی از وضعیت مالی استودیوی Housemarque پس از خریداری شدن توسط پلی استیشن وجود دارد. طبق اطلاعات منتشر شده، به نظر میرسد این معامله برای استودیوی Housemarque بسیار سودمند بوده و باعث شده سرمایه بیشتری برای توسعه بازی Saros تأمین شود. اگرچه هنوز مقدار دقیق بودجه این پروژه اعلام نشده، اما گزارشها نشان میدهند بودجه Saros مشابه بازی Alan Wake 2 است که بودجهای حدود ۷۰ میلیون دلاری در اختیار داشت.
استودیوی Housemarque هنوز جزئیات زیادی از بازی Saros منتشر نکرده، اما گفته میشود در این بازی برخلاف عنوان Returnal، پیشرفت بازیکن بعد از هر بار مرگ ادامه پیدا خواهد کرد.
source