متیو کارچ (Matthew Karch)، مدیرعامل شرکت Saber Interactive، هزینه زیاد و نبود یک مسیر درست در روند توسعه را از دلایل شکست ریبوت Saints Row می‌داند.

وی در این باره، طی مصاحبه‌ای با وبسایت Game File اظهار داشت:

سازندگان نمی‌دانستند که در حال ساخت چه چیزی هستند و یک مسیر درست وجود نداشت. سوالی که مطرح می‌شود این است که پس از رقم خوردن این فاجعه، چه کسی بودجه نسخه بعدی را تامین خواهد کرد؟

ریبوت Saints Row که در آگوست ۲۰۲۲ منتشر شد، در هفته اول عرضه توانست در رتبه نخست جدول فروش عناوین فیزیکی بریتانیا قرار بگیرد و فروش آن ۵ برابر بیشتر از بازی اسپین آف Agents of Mayhem بود.

یکی از اعضای استودیوی Volition بعدها اعلام کرد که این بازی ۱.۷ میلیون نسخه فروخته است و کمترین میزان فروش در عناوین اصلی این سری را رقم زد. با این حال با توجه به بودجه ۱۰۰ میلیون دلاری، فروش ۱.۷ میلیون نسخه‌ای بازی مانع از تعدیل نیرو و تعطیلی Volition نشد.

کارچ در این باره می‌گوید:

در دنیای ایده‌آل برای همه خوب است که شغل داشته باشند. اما بازی‌هایی با بودجه ۹ رقمی درآمدی ۸ رقمی دارند و این موضوع بسیاری از توسعه‌دهندگان را با چالش‌های جدی مواجه می‌کند. این تجارت باید به بلوغ برسد و اگر این‌گونه نشود، کل کسب و کار دچار مشکل می‌شود و متأسفانه این به معنای اخراج و تعدیل نیروی بیشتر است.

به دنبال شکست ریبوت Saints Row، شرکت Embracer از تعطیل شدن استودیوی Volition پس از سی سال فعالیت خبر داد. دیپ سیلور (Deep Silver)، ناشر بازی، در آن زمان اعلام کرد که با وجود بسته شدن استودیوی توسعه‌دهنده، این مجموعه و سری Red Faction به حیات خود ادامه خواهند داد.

سرنوشت فرنچایز Saints Row اکنون در دستان Plaion، یکی از شرکت‌های زیرمجموعه کمپانی Embracer Group است. با توجه به عملکرد فاجعه‌بار نسخه آخر، باید منتظر ماند و دید آیا در آینده شاهد معرفی بازی جدیدی از این مجموعه خواهیم بود یا خیر.

source

توسط elmikhabari.ir