1
سال رکورد فروش لامبورگینی، رکورد درآمد را نیز به همراه داشت. این خودروساز ایتالیایی روز پنجشنبه اعلام کرد که در سال ۲۰۲۴ به درآمد ۳.۰۹ میلیارد یورو (۳.۴ میلیارد دلار با نرخ ارز فعلی) دست یافته است که برای اولین بار از مرز سه میلیارد عبور کرده است. فروش این برند در سال گذشته ۵.۷ درصد افزایش یافت و به ۱۰,۶۸۷ دستگاه رسید، که بیشتر آن مربوط به کراساوور اوروس بود، حتی با وجود کاهش جزئی در فروش این مدل.
این خودروساز شاهد افزایش ۱۶.۲ درصدی درآمد خود نسبت به سال ۲۰۲۳ بود، در حالی که درآمد عملیاتی آن ۱۵.۵ درصد افزایش یافت و به ۸۳۵ میلیون یورو (۹۰۶ میلیون دلار) رسید. بیش از نیمی از خودروهای فروختهشده لامبورگینی در سال گذشته، یعنی ۵,۶۶۲ دستگاه، اوروس بودند. مدل هوراکان ۳,۶۰۹ فروش داشت، در حالی که این شرکت ۱,۴۰۶ دستگاه سوپراسپرت روولتو را به فروش رساند. همچنین ۱۰ دستگاه اونتادور فروخته شد، زیرا تولید جایگزین هیبریدی آن افزایش یافت.
لامبورگینی این درآمد بیسابقه را در حالی به دست آورد که کل خط تولید خود را با پیشرانههای هیبریدی بازطراحی کرد. این خودروساز ایتالیایی در سال ۲۰۲۳ مدل روولتو مجهز به موتور V-12 را معرفی کرد و به دنبال آن مدل هیبریدی اوروس را عرضه کرد که اکنون تا سال ۲۰۲۶ پیشفروش شده است. جایگزین هوراکان، که با نام تمراریو و مجهز به موتور V-8 توئینتوربو است، در آگوست گذشته رونمایی شد.
استفان وینکلمن، مدیرعامل لامبورگینی، اعلام کرد که این شرکت در سه منطقه اصلی خود رشد داشته است. با این حال، به گزارش رویترز، وی اذعان داشت که تعرفههای پیشنهادی ایالات متحده ممکن است باعث کاهش حجم فروش در سال جاری شود.
این شرکت در حال آمادهسازی برای اضافه کردن چهارمین مدل به خط تولید خود، در قالب اولین خودروی برقیاش است. لامبورگینی این مدل جدید را با کانسپت لانزادور پیشنمایش کرده است و مدیرعامل این شرکت انتظار دارد که میزان فروش این خودروهای الکتریکی به اندازه تمراریوها باشد، زمانی که در سال ۲۰۲۹ وارد بازار شوند. این موضوع میتواند فروش این برند را بیش از پیش افزایش دهد، مشروط بر اینکه بتواند مشتریان را متقاعد کند که این مدل را به سایر خودروهای الکتریکی لوکس ترجیح دهند.