استراوس زلنیک، مدیر عامل Take Two، اخیراً در گفتگویی با بلومبرگ جزئیات بیشتری را از نحوه بازاریابی بازی GTA 6 اشتراک گذاشته است.
دیوید وستین از استراوس زلنیک پرسید که چرا انتشار تریلر دوم GTA 6 تا این لحظه به تاخیر افتاده است. مدیر عامل Take Two در پاسخ گفت که دو دلیل اصلی برای این تاخیر وجود داشته؛ اول اینکه آنها بر این عقیده هستند که باید در بین طرفداران هایپ و انتظار زیادی بوجود آورند.
او در ادامه اشاره کرد که ناشران دیگر اغلب نسخه جدید فرنچایزهایی که در اختیار دارند را با فاصله زمانی کوتاهتر معرفی و عرضه میکنند، اما Take Two چنین رویکردی را تنها در قبال بازیهای ورزشی اتخاذ کرده است. GTA 6 از زمان معرفی تاکنون انتظارات زیادی را در بین طرفداران برانگیخته و میلیونها مخاطب صنعت بازی مشتاقند تا ورودی جدید این فرنچایز منتشر شود، بنابراین، خیلی تعجبآور نبود که جایزه مورد انتظارترین بازی The Game Award 2024 نیز به همین بازی تعلق گرفت.
دلیل دوم نیز منطقی و واضح است. استراوس زلنیک گفت:
ساخت چنین تجربههای عظیمی زمان زیادی میطلبد. Rockstar Games به دنبال کمال است و کمال خود انتظارات را بالاتر میبرد.
وقتی صحبت به محبوبیت تریلر بازیهای کنسولی رسید و اینکه چطور ممکن است عملکرد خوب یک بازی را مشخص کنند، استراوس زلنیک به طعنه گفت که یک تریلر برای GTA 6 کافی است.
در ادامه، از استراوس زلنیک پرسیده شد که Take Two نحوه بازاریابی عناوین بزرگی چون GTA 6 را چطور میبیند. او در پاسخ گفت بازاریابی چنین عناوینی با بازاریابی فیلمهای بزرگ هالیوودی، از جمله نیاز برای تبلیغات در تلویزیون، تبلیغات در فضای باز و غیره تفاوت چندانی ندارند. با این حال، اگر انتظار دارید که Rockstar تبلیغی از بازی GTA 6 را به Superbowl بیاورد، این اتقاق رخ نخواهد داد، چرا که بیشتر بودجه صرف تبلیغات برای مصرفکننده واقعی و عملکرد مستقیم تبلیغات میشود.
در پایان مصاحبه، وستین از زلنیک پرسید: «سؤال شماره یک در صنعت سرگرمی: GTA 6 کی عرضه میشود؟» مصاحبهکننده استراوس زلنیک را تحت فشار قرار داد تا توضیح دهد و او با کمی خنده پاسخ داد:
انتظاری که برای این عنوان وجود دارد، شاید مهمترین انتظاری باشد که تاکنون برای یک اثر سرگرمی دیدهام. من در زمینههای مختلف صنعت سرگرمی کار کردهام و تجربه زیادی در این حوزه دارم. هدف ما این است که این انتظار و هیجان را حفظ کنیم. البته رقبای ما معمولاً برنامه انتشار خود را سالها پیش از موعد اعلام میکنند، اما ما به این نتیجه رسیدهایم که بهترین کار این است که تبلیغات را نزدیک به زمان انتشار آغاز کنیم. این کار باعث ایجاد هیجان میشود و از طرفی این هیجان را با انتظارات برآوردهنشده متعادل میکند. البته همیشه همه چیز را دقیقاً درست انجام نمیدهیم، اما این رویکردی است که تلاش میکنیم اجرا کنیم.
Rockstar دریافت که چرخه تبلیغاتی کوتاهتر برای حفظ و افزایش هیجان کاربران مؤثرتر است. با وجود اینکه اولین تریلر GTA 6 در دسامبر ۲۰۲۳ منتشر شد و از آن زمان سکوت کردهاند، این بازی همچنان یکی از پربحثترین موضوعات در شبکههای اجتماعی است و مرتباً ترند میشود. طرفداران، برخلاف گذشته، همچنان امیدوار هستند، حتی با گذشت بیش از یک سال از انتشار تریلر اول.
Take Two چند ماه پیش اعلام کرد که بازی همچنان برای عرضه در پاییز ۲۰۲۵ برنامهریزی شده است. اگر این تاریخ هنوز پابرجا باشد، انتظار میرود در آوریل یا مه اطلاعات جدیدی منتشر شود.
همچنین، استراوس زلنیک اظهار داشت که GTA Online همچنان به قوت خود باقی است و روزانه میلیونها کاربر دارد. سرویس اشتراکی GTA+ نیز، با وجود اعتراضهای اولیه کاربران در شبکههای اجتماعی، با افزایش ۱۰ درصدی مشترکین نسبت به سال گذشته مواجه شده است.
source