فقط ۹۹۹ دستگاه از این خودروی فوق‌العاده تولید خواهد شد و تولید آن از سه‌ماهه دوم سال آغاز می‌شود.
بعد از سال‌ها انتظار، والهالا تقریباً آماده ورود به بازار است. باورکردنی نیست که شش سال از معرفی کانسپت AM-RB 003 توسط آستون مارتین گذشته است. پیش از آغاز تولید در سه‌ماهه دوم سال، این ابرخودروی هیبریدی در حال گذراندن آخرین مراحل آزمایش و تأیید نهایی است. شرکت آستون مارتین با بررسی نمونه‌های اولیه در اسپانیا و بریتانیا، سعی در رفع مشکلات باقی‌مانده دارد.

آزمایش‌های نهایی در اسپانیا و بریتانیا

یکی از نمونه‌های اولیه والهالا برای انجام تست‌های سرعت بالا و هندلینگ به میدان آزمایشی IDIADA در نزدیکی سواحل مدیترانه، بین بارسلونا و تاراگونا، فرستاده شد. این مدل ۱۰۶۵ اسب‌بخاری پلاگین-هیبریدی تحت آزمایش‌های مختلف از جمله تنظیمات آیرودینامیک فعال، فرمان و سیستم ترمز حرارتی قرار گرفت. در همین حال، نمونه‌ای دیگر از والهالا در جاده‌های بریتانیا برای تنظیم نهایی سیستم تعلیق استفاده شد.

موتور قدرتمند V-8 در قلب والهالا

والهالا از قوی‌ترین موتور V-8 آستون مارتین بهره می‌برد. این موتور ۴.۰ لیتری توئین‌توربو، که از مدل Mercedes-AMG GT Black Series الهام گرفته شده، با استفاده از میل‌لنگ تخت، ۸۱۷ اسب‌بخار نیرو تولید می‌کند. انتقال قدرت توسط یک گیربکس هشت‌سرعته دوکلاچه انجام می‌شود که دارای یک موتور الکتریکی داخلی برای استارت و شارژ باتری است.

در قسمت جلو، دو موتور الکتریکی با توان ترکیبی ۲۴۸ اسب‌بخار نصب شده‌اند که در مجموع، قدرت کل خودرو را به ۱۰۶۵ اسب‌بخار می‌رسانند و سیستم تمام‌چرخ محرک (AWD) را ایجاد می‌کنند.

Aston Martin Valhalla

سیستم هیبریدی و قابلیت رانندگی برقی

در نسخه اولیه کانسپت والهالا که در سال ۲۰۱۹ معرفی شد، آستون مارتین از یک موتور V-6 توسعه‌یافته داخلی استفاده کرده بود، اما مدل تولیدی نهایی به یک موتور V-8 قدرتمندتر از شرکت Affalterbach مجهز شده است.

مشابه با فراری SF90، والهالا می‌تواند در حالت تمام الکتریکی (EV mode) با نیروی چرخ‌های جلو حرکت کند، اما تنها برای ۱۳.۸ کیلومتر (۸.۶ مایل) قبل از روشن شدن موتور احتراقی. در این حالت، حداکثر سرعت خودرو ۱۲۹ کیلومتر بر ساعت (۸۰ مایل بر ساعت) است. اما با روشن شدن موتور V-8، حداکثر سرعت به ۳۵۰ کیلومتر بر ساعت (۲۱۷ مایل بر ساعت) می‌رسد و شتاب ۰ تا ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت آن تنها ۲.۵ ثانیه خواهد بود.

طراحی سبک و ویژگی‌های آیرودینامیک پیشرفته

والهالا با وزن خشک ۱۶۵۵ کیلوگرم (۳۶۴۸ پوند)، به لطف استفاده از مواد سبک‌وزن، همچنان چابک باقی مانده است. این خودرو بر روی چرخ‌های ۲۰ اینچی جلو و ۲۱ اینچی عقب حرکت می‌کند و دارای سیستم تعلیق پوش‌راد (Pushrod)، ترمزهای کربن-سرامیکی و کمک‌فنرهای تطبیقی بیلشتاین (Bilstein Adaptive Dampers) است.

برخلاف برخی از ابرخودروها که طراحی بیش‌ازحد پیچیده‌ای دارند، والهالا از طراحی ساده‌تر و روان‌تر با سطوح صاف بهره می‌برد، در حالی که همچنان از فناوری‌های پیشرفته آیرودینامیکی برخوردار است.

سرنوشت نامشخص کانسپت Vanquish Vision

همان‌طور که برخی از طرفداران آستون مارتین به خاطر دارند، این شرکت قصد داشت یک ابرخودروی موتور وسط دیگر را تولید کند. با این حال، پروژه Vanquish Vision Concept به تولید نهایی نرسید.

هرچند نام Vanquish دوباره بازگشته، اما اکنون برای یک کوپه و کانورتیبل V-12 موتور جلو به کار می‌رود و دیگر خبری از نسخه موتور وسط نخواهد بود.

source

توسط elmikhabari