اولین اثر مستقل هیدئو کوجیما پس از جدایی او از Konami، یعنی بازی Death Stranding، به رقم خیرهکننده ۲۰ میلیون بازیکن در سراسر جهان روی تمام پلتفرمها دست یافته است.
این دستاورد جایگاه بازی را به عنوان یک پدیده فرهنگی در جهان گیمینگ تثبیت میکند. عنوان مذکور اگرچه در زمان انتشارش در سال ۲۰۱۹ واکنشهای متفاوتی دریافت کرد اما ترکیب منحصربهفرد این بازی از روایت اگزیستانسیالیستی و گیمپلی آهسته آن به تدریج هواداران وفاداری برای خود پیدا کرد.
این نقطه عطف شامل فروش و تجربه از طریق اشتراکهای پلی استیشن پلاس میشود. همچنین نسخه Director’s Cut (2021) با بهبودهایی برای پلی استیشن ۵ و PC نقش مهمی در افزایش مشارکت بازیکنان داشت. کوجیما پروداکشنز با تشکر از هواداران برای درک فلسفه خود که روی مفهوم ارتباط در انزوا تأکید دارد، موضوعی که بهویژه در دوران کرونا عمیقاً با مخاطبان ارتباط برقرار کرد، این دستاورد را جشن گرفت.
تحلیلگران صنعت اشاره میکنند که این ماندگاری بلندمدت نشاندهنده تحقق چشمانداز کوجیما در درازمدت است. با اعلام دنباله این بازی تحت عنوان Death Stranding 2: On the Beach برای سال ۲۰۲۵، آینده این فرنچایز هرگز درخشانتر از امروز به نظر نمیرسد.
source