زلنیک در گفتوگویی با Bloomberg TV به تأثیر فناوری و جایگاه هوش مصنوعی در صنعت بازیهای ویدیویی پرداخت. وی اظهار داشت که اگرچه پیشرفت فناوری میتواند منجر به بهبود جلوههای بصری و کاهش هزینهها شود، اما بازیها همچنان به خلاقیت انسانی نیاز دارند. به گفتهی او، هنوز به نقطهای نرسیدهایم که بازیهای ویدیویی از نظر گرافیکی کاملاً شبیه به فیلمهای لایو اکشن باشند، اما فناوری این امکان را فراهم خواهد کرد. او در این مورد به بازی NBA 2K اشاره کرد و گفت که اگرچه این بازی از نظر بصری به بسکتبال واقعی شباهت دارد، اما همچنان میتوان تفاوتهای آن را متوجه شد و در نهایت، این یک انیمیشن باکیفیت است.
به نقل از mp1st، زلنیک در این مصاحبه تأکید کرد که هوش مصنوعی مولد نمیتواند از صفر یک بازی مانند GTA را توسعه دهد. وی در این باره میگوید: “یکی از سوالاتی که اغلب از من پرسیده میشود این است که آیا کسی میتواند با استفاده از ChatGPT یک رقیب برای GTA ایجاد کند؟ پاسخ من این است که به هیچ وجه. هیچ مدرکی وجود ندارد که نشان دهد ابزارهای موجود قادر به خلق موفقیتهای خلاقانه هستند.”
وی ادامه میدهد که وظایف تکراری و روزمره توسط هوش مصنوعی خودکار خواهند شد، اما کارهای خلاقانه همچنان نیازمند دخالت انسانها خواهند بود. او معتقد است که ترکیب فناوری و نبوغ انسانی منجر به خلق آثار موفق خواهد شد.
در نهایت، زلنیک تأکید میکند که در حالی که هوش مصنوعی به پیشرفت صنعت بازیسازی کمک میکند، هرگز نمیتواند جایگزین خلاقیت انسانی شود. با این حال، با سرعت پیشرفت فناوری، ممکن است روزی فرایند توسعه بازیها به طرز چشمگیری کوتاهتر شود.
source