اخیراً دو تن از مدیران سابق روابط عمومی شرکت نینتندو، دیدگاه‌های منحصر به فردشان را در مورد قیمت‌گذاری بازی‌های این شرکت و عدم وجود تخفیفات به اشتراک گذاشتند.

شرکت نینتندو شهرت زیادی در پنهان کردن بسیاری از فرآیندهای داخلی‌اش دارد. بنابراین وقتی دو نفر با چنین سطحی از آگاهی نسبت به استراتژی بازاریابی شرکت برخی نکات را به اشتراک می‌گذارند، باید توجه کرد. اخیراً، کیت الیس و کریستا یانگ، مدیران سابق روابط عمومی شرکت نینتندو، در پادکست «کیت و کریستا» از تجربیاتشان در زمان حضور در این شرکت صحبت کرده‌اند. در قسمتی که اخیراً منتشر شد، آن‌ها گفتند کنسول Wii U آنقدر بد شکست خورد که دریافت حمایت استودیو‌های ترد پارتی برای کنسول سوییچ واقعاً سخت بود، اما معتقدند که سوییچ ۲ قرار است دوره‌ جدیدی را آغاز کند که در آن، این کنسول دیگر نیاز ندارد خودش را اثبات کند.

در قسمت اخیر این پادکست، این دو نفر در مورد شیوه نینتندو برای قیمت‌گذاری بازی‌هایش صحبت کردند. آنها گفتند این شرکت برای احترام به ارزش محتوایی که تولید می‌کند، این نوع قیمت‌گذاری را انجام می‌دهد. کیت الیس همچنین توضیح داد که اغلب با اینفلوئنسرهایی مواجه می‌شدند که خواهان دسترسی به نرم‌افزارهای نینتندو بودند تا آنها را به رایگان در اختیار دیگران بگذارند، اما زمانی که این درخواست‌ها به مدیران ارشد ارجاع داده می‌شدند، تنها جوابی که دریافت می‌کردند یک سخنرانی طولانی بود.

کیت الیس در این رابطه گفت:

محصولات نینتندو ارزش زیادی دارند، ما باید همیشه به این ارزش احترام بگذاریم. به همین دلیل است که بازی‌های این شرکت تخفیف نمی‌خورند. ارزش، ارزش است و ما به شدت به مفهوم احترام گذاشتن به ارزش چیزی که ساخته‌ایم، اعتقاد داریم. این شرکت یوبیسافت نیست! [به شوخی] به عنوان مشتری شرکت نینتندو، شما به نوعی به این شرایط عادت کرده‌اید که اگر می‌خواهید چیزی را بخرید، بهتر است همین حالا بخرید، چون تخفیفی در کار نخواهد بود.

در ادامه کریستا یانگ به نوعی مخالفت مبهم خودش را با این ساختار قیمت‌گذاری مطرح کرد و گفت:

چقدر می‌توان این مفهوم را ادامه داد که محصولات نینتندو باید همیشه ارزش بالایی داشته باشند و نباید تخفیف بخورند؟

کیت الیس در جواب ادامه داد:

این به نوعی مالیاتی است که نینتندو می‌گیرد. نینتندو محصولات خود را به قیمت ۶۰ دلار می‌فروشد، اما بسیاری از بازی‌های دیگر که ۶۰ دلار هستند، آشغالند. آنها کیفیت بازی‌های نینتندو را ندارند. پس ما باید این تفاوت را از طریق قیمت‌گذاری مشخص کنیم تا شما متوجه شوید این بازی‌ها چقدر خاص هستند.

مدیر سابق نینتندو: این شرکت یوبیسافت نیست، ما برای محتوایی که تولید میکنیم ارزش قائلیم - گیمفا

در حالی که آنها اسمی از سوییچ ۲ نبردند، اما به نظر می‌رسد این صحبت‌ها به نوعی اشاره به مسائل مربوط به معرفی برخی از بازی‌های ۸۰ دلاری نینتندو مانند Mario Kart World دارند. پس از معرفی نینتندو سوییچ ۲، مسائل مربوط به قیمت‌گذاری و مشکلات پیش‌فروش در ایالات متحده به یک جنجال بزرگ تبدیل شد و عده زیادی را نسبت به آینده این شرکت نگران کرده است. همچنین اگرچه واکنش‌ طرفداران به برچسب قیمت گران بازی‎‌ها سریع و یکپارچه بوده است، اما در پاسخ نینتندو از قیمت‌گذاری Mario Kart World دفاع کرده و گفته این بازی احتمالاً غنی‌ترین تجربه ماریو کارتی است که طرفداران تا به حال داشته‌اند.

با این حال، به نظر نمی‌رسد بازی‌های ۸۰ دلاری به استاندارد جدیدی برای نینتندو تبدیل شوند زیرا عناوین بزرگی مانند Donkey Kong Bananza هنوز هم با قیمت ۷۰ دلار عرضه خواهند شد.

source

توسط elmikhabari.ir