جو زیگلر، کارگردان بازی شوتر اکسترکشن سرویس محور آینده بانجی، یعنی Marathon، میگوید فضای زیادی برای رشد در این ژانر وجود دارد که بخشی از آن به دلیل موفقیت عظیم بازیهای شوتر سندباکس و بازیهای بتل رویال است.
سایت GamesRadar اخیراً فرصتی پیدا کرد تا با زیگلر درباره همه جزئیات مربوط به Marathon گفتوگو کند. مصاحبهکننده از او پرسید که چرا با توجه به کوچک بودن پایه طرفداران شوتر اکسترکشن، تیم بانجی مطمئن است این بازی به «تجربه PvP پربازدید بعدی» تبدیل خواهد شد. معلوم شد که بانجی امیدوار است بخشی از موفقیت بازیهای سندباکس بزرگ را با داستانهای عمیقتر و معنادارتر جذب کند.

زیگلر در این باره گفت:
من واقعاً فکر میکنم سقف این ژانر میتواند از جایگاه فعلیاش بالاتر برود. ما نسلی از افراد را داریم که با تجربیات سندباکس بزرگ میشوند. ما بازیکنان بتل رویال را داریم که سایر بازیهای شوتر سندباکس را به عنوان بازی اصلیشان انتخاب کردند. برای آنها، این عناوین بسیاری از این داستانهای عمیق را خلق میکنند اما توسط سیستمهایی قالببندی میشوند که بازیهای مشابه از آن استفاده میکنند. درست است؟
کاری که ما سعی داریم انجام دهیم این است که چه میشود اگر چنین پروسهای را به لایه بعدی ببریم؟ چه زمانی میخواهید داستانهای احساسی خلق کنید که در واقع به روشهای مختلف فراز و فرود داشته باشند و نوعی بافت احساسی ایجاد کنند. داستانهایی که باعث شوند شما چیز جدید و متفاوتی بر اساس برخی از اطلاعاتی که دارید، دریافت کنید؟

در یک بازی اکسترکشن بقاء، بازیکنان معمولاً در موقعیتهای بحرانی و خطرناک قرار میگیرند. این کاربران در جسوجوی غنایمی هستند که برای بقای آنها حیاتی است و به نظر میرسد که زیگلر و همکارانش امیدوارند بازیکنان سندباکس، به دلیل خطرات موجود در Marathon، از نظر احساسی درگیرتر شوند. زیگلر در ادامه توضیح داد:
برای ما، وقتی درباره اکسترکشن صحبت میکنیم، در واقع موضوع نوعی تجربه بقای مبتنی بر ماموریت است که به داستانسرایی زنجیرهای منجر میشود. با گذر زمان، شما بافتی از جلسات مختلف را خلق میکنید که به داستانهای گوناگون منجر میشوند.
source