اخیراً یکی از بنیان‌گذاران استودیوی New Blood Interactive، ضمن تحسین بازی Baldur’s Gate 3، به درک بالای بازیکنان از بازی‌های سطح بالا و روش دستیابی به آمار فروش بالا اشاره کرده است.

بعد از انتشار Baldur’s Gate 3 در سال ۲۰۲۳، صنعت بازی‌های ویدیویی متحول شد و به نظر می‌رسد این اقتباس خاص از Dungeons & Dragons موفق شده چشم‌انداز بازی‌ها را تغییر دهد. دیو اوشری، یکی از بنیان‌گذاران استودیوی New Blood Interactive، می‌گوید Baldur’s Gate 3 تغییرات بزرگی در این صنعت ایجاد کرده است.

او در قسمت جدید پادکست Quad Damage گفت:

استودیوی Larian ثابت کرد مردم احمق نیستند، آن‌ها نمی‌خواهند بازی‌های نقش‌آفرینی ساده‌ ببینند. ناشران با صرف ماه‌ها زمان برای توسعه یک بازی CRPG سطح بالا می‌توانند ۵۰ میلیون نسخه بفروشند. فکر می‌کنم این یعنی ما هم می‌توانیم این کار را انجام بدهیم و مایکروسافت باید روی ساخت Pillars of Eternity 3 سرمایه‌گذاری کند.

ظاهراً یک نسخه‌ی جدید از سری Pillars of Eternity می‌تواند جانشین معنوی خوبی برای Baldur’s Gate باشد و به ما این شانس را خواهد دارد که میزان تاثیر استودیوی Larian در دنیای بازی‌های ویدیویی را ببینیم. پیش از این در سال ۲۰۲۴، جاش ساویر، کارگردان سری Pillars of Eternity، گفته بود فروش بازی Pillars of Eternity 2 (منتشر شده در ۲۰۱۸) بسیار ضعیف و ناامیدکننده بوده است.

اکنون احتمال می‌دهیم با موفقیت Baldur’s Gate 3 که از نظر محتوا و داستان شباهت زیادی به Pillars of Eternity دارد، بازیکنان اشتیاق بیشتری نسبت به تجربه بازی‌های CRPG داشته باشند. بنابراین عرضه یک نسخه جدید از Pillars of Eternity در سال ۲۰۲۵، عملکرد مالی خیلی بهتری نسبت به ده سال پیش خواهد داشت. با این وجود، جاش ساویر در یک مصاحبه در سال ۲۰۲۴ گفته بود:

مردم درباره‌ی این موضوع [Pillars 3] صحبت می‌کنند چون BG3 بسیار موفق بود، اما ما دیگر ارتباطی قویی با آن بخش از جامعه‌ بازیکنان [CRPG] نداریم.

source

توسط elmikhabari.ir