1
در روزگاری که بهنظر میرسد هر خودروی جدیدی که معرفی میشود یک کراساوور است، سدانهای وفادار همچنان میدان را خالی نکردهاند. برندهای لوکس غربی مانند آئودی، بیامو و مرسدس در دورانی که سدانهای سهجعبهای در اوج بودند، رشد چشمگیری داشتند و همین سود به آنها اجازه داد که در توسعه شاسیبلندهای خود سرمایهگذاری کنند. هرچند فروش سدانها کاهش یافته، اما تقاضا برای این کلاس بدنه کلاسیک همچنان به اندازهای هست که سرمایهگذاری روی مدلهای جدید را توجیه کند. نمونه بارز آن، معرفی نسل جدید آئودی A6 است.
طراحی ظاهری آئودی A6 سدان 2026
شباهت کامل با مدل استیشن
پیشتر در همین ماه نسخه استیشن یا Avant این خودرو معرفی شده بود. حالا نیز نسخه سدان، با ظاهری تقریباً یکسان معرفی شده است. تفاوت اصلی بین آنها به بخش عقب محدود میشود. جالب اینکه آئودی تصمیم گرفته نسخه سدان را بدون بسته اسپرت S Line به نمایش بگذارد. با اینکه معمولاً تصاویر تبلیغاتی مربوط به نسخههای فولآپشن هستند، نسخه معرفیشده نیز بهوضوح مدل پایه نیست.
طراحی بدون چراغهای شکافدار
برخلاف نسخه تمامبرقی A6 E-Tron، نسخه بنزینی از طراحی چراغهای شکافدار استفاده نمیکند. هرچند نام مشابهی دارند، اما از نظر فنی کاملاً متفاوتاند. A6 بنزینی روی پلتفرم Premium Platform Combustion (PPC) ساخته شده که در آئودی A5 جدید نیز استفاده شده است، در حالی که مدل برقی روی پلتفرم Premium Platform Electric (PPE) توسعهیافته بهصورت مشترک با پورشه سوار است.
آیرودینامیکترین سدان بنزینی آئودی
نسل جدید A6، با ضریب درگ 0.23، آیرودینامیکترین سدان بنزینی آئودی تا به امروز است. برای مقایسه، نسخه A6 E-Tron با دوربینهای دیجیتال به ضریب درگ 0.21 دست مییابد. طول این سدان به 4.99 متر (196.5 اینچ) رسیده که نسبت به نسل قبلی 60 میلیمتر بلندتر است، در حالی که فاصله بین دو محور آن تقریباً ثابت و برابر 2927 میلیمتر باقی مانده است.
ویژگیهای خارجی دیگر
- چراغهای پیوسته عقب از مدل Avant به سدان منتقل شدهاند.
- خروجیهای اگزوز کاملاً واقعی هستند، برخلاف مدلهای قبلی که بهخاطر خروجیهای تقلبی مورد انتقاد قرار گرفته بودند.
- رینگها در اندازههای 21 تا 23 اینچی ارائه میشوند، حتی نسخه سهرنگ فورجشده نیز قابل انتخاب است.
طراحی داخلی و امکانات رفاهی
نمایشگر سهگانه
کابین خودرو کاملاً مشابه مدل Avant طراحی شده و شامل سه نمایشگر است:
- پنل ابزار دیجیتال 11.9 اینچی (استاندارد)
- صفحهنمایش مرکزی لمسی 14.5 اینچی (استاندارد)
- نمایشگر مخصوص سرنشین جلو 10.9 اینچی (اختیاری)
در صورت عدم انتخاب نمایشگر سرنشین جلو، داشبورد تا حدی خالی بهنظر میرسد، چراکه طراحی آن از ابتدا برای سه نمایشگر انجام شده است.
بهبود کیفیت ساخت
آئودی اعتراف کرده که کیفیت کابین در سالهای اخیر کاهش یافته، اما وعده بهبود داده است. در A6 جدید:
- عایق صوتی تا 30 درصد افزایش یافته
- شیشههای عقب از نوع آکوستیک هستند
- بوشینگهای جدید موتور و گیربکس، به همراه دندههای بازطراحیشده در گیربکس دوکلاچه، باعث کاهش صدا شدهاند
- درزگیرهای در و پنجره نیز تقویت شدهاند
فضای بار و کابردی بودن
- فضای صندوق عقب: 492 لیتر (17.37 فوت مکعب)
- مدل Avant با صندلیهای خوابیده تا 1534 لیتر (54.17 فوت مکعب) فضا فراهم میکند
- نسخههای هیبریدی شارژی بهدلیل جایگیری باتری، احتمالاً فضای بار کمتری خواهند داشت
مشخصات فنی و قوای محرکه
پیشرانههای قابل انتخاب
بنزینی:
- موتور 2.0 لیتری توربو: 201 اسب بخار، 340 نیوتنمتر، دیفرانسیل جلو
- موتور 3.0 لیتری V6 با تکنولوژی هیبرید ملایم و سیستم Quattro: 362 اسب بخار، 550 نیوتنمتر
دیزلی:
- موتور 2.0 لیتری TDI با سیستم 48 ولتی: 201 اسب بخار، 400 نیوتنمتر، انتقال نیرو به جلو یا چهارچرخ
در نسخههای چهارچرخ، تا 70 درصد گشتاور به محور عقب منتقل میشود.
عملکرد
تا قبل از عرضه مدل S6، نسخه V6 سریعترین گزینه خواهد بود:
- شتاب 0 تا 100 کیلومتر بر ساعت: 4.7 ثانیه
- حداکثر سرعت: 250 کیلومتر بر ساعت (155 مایل بر ساعت)
- قابلیت سفارش دیفرانسیل عقب فعال برای تقسیم گشتاور بین چرخهای عقب
امکانات و تجهیزات لوکس
- سیستم صوتی با حداکثر 20 بلندگو
- سیستم تهویه مطبوع چهارمنطقهای
- درهای با قابلیت بستهشدن نرم (Soft-Close)
- فرمانپذیری چرخهای عقب
- سیستم تعلیق بادی تطبیقی
- سقف شیشهای پانورامیک با قابلیت تغییر شفافیت با لمس دکمه
قیمت و زمان عرضه
- قیمت پایه در آلمان: 55,500 یورو (حدود 63,000 دلار)
- فروش از ماه جاری در آلمان آغاز میشود
- تحویل به مشتریان از تابستان
- عرضه در بازار آمریکا احتمالاً دیرتر خواهد بود؛ چراکه مدل فعلی در بازار آمریکا هنوز وارد مدل سال 2025 شده است