اخیراً تور فریک، کارگردان خلاق استودیوی Neon Giant، در گفت‌وگویی با وب‌سایت Game Rant، به مزایای داشتن یک تیم توسعه کوچک‌ اشاره کرده است.

استودیوی سوئدی Neon Giant در حال حاضر روی پروژه جدیدی کار می‌کند. این پروژه که Project Impact نام دارد، یک بازی اول‌شخص خواهد بود. بازی The Ascent به عنوان اولین پروژه این استودیو در سال ۲۰۲۱ منتشر شد. این بازی اکشن نقش‌آفرینی که به صورت ایزومتریک و دو‌ آنالوگه کنترل می‌شد، توانست محبوبیت زیادی کسب کند. موفقیت این بازی و خریداری شدن استودیو توسط Krafton در سال ۲۰۲۲، باعث شد Neon Giant رشد چشمگیری داشته باشد.

وب‌سایت Game Rant با تور فریک، کارگردان حاضر در Neon Giant، گفت‌وگویی درباره روند رشد این استودیو داشته است. فریک در این گفت‌وگو ضمن تاکید بر اهمیت داشتن تیمی از افراد مناسب، به مزایای در اختیار داشتن تیم‌های کوچک‌تر اشاره کرده است. فریک همچنین گفت که با کمک همکارانش و بهره‌گیری از این مزایا روی توسعه Project Impact تمرکز خواهد کرد.

وقتی Neon Giant در سال ۲۰۱۸ برای توسعه بازی The Ascent تأسیس شد، تیم توسعه حاضر در آن حدوداً ۱۰ نفر بود. در آن زمان هر فرد یک مسئولیت خاص را در این استودیو بر عهده داشت که باعث می‌شد در زمان مرخصی یا بیماری یکی از افراد تیم، کار بسیار چالش‌برانگیز باشد. خوشبختانه با فروش این استودیو به شرکت Krafton تیم توسعه رشد زیادی کرد و چنین مشکلاتی برطرف شدند. فریک در این رابطه گفته است:

ما در حال حاضر ۲۰ نفر هستیم، تیم‌مان دو برابر شده است! حالا تقریباً برای هر نقش، دو نفر داریم. در صورت بروز مشکل برای یکی از اعضای تیم وجود افراد پشتیبان بسیار مهم است. اشتباه نکنید، همه اینجا عاشق فشار کاری هستند و این برای کسب نتیجه نهایی بسیار مهم است. ما بسیار جاه‌طلب هستیم، بنابراین باید توانایی واکنشی سریع و هوشمندانه‌ به مشکلات را داشته باشیم. برای این کار، ما به افراد مناسبی نیاز داریم.

the ascent

با اینکه تعداد افراد حاضر در Neon Giant دو برابر شده، اما هنوز هم در مقایسه با استودیوهای بزرگ‌تر، یک استودیوی نسبتاً کوچک به شمار می‌رود. بعضی‌ها این را یک نقطه‌ ضعف می‌دانند، اما به گفته تور فریک، این کوچک بودن تیم مزایای زیادی دارد. او توضیح داده است:

ما یک تیم کوچک‌ در اختیار داریم، بنابراین می‌توانیم ریسک‌های بزرگ‌تری انجام دهیم و سریع‌تر نسبت به مشکلات احتمالی واکنش نشان دهیم. ما می‌خواهیم از این مزیت استفاده کنیم تا چیزی بسازیم که از نظر خلاقانه کمی پرریسک‌تر باشد. یکی از نقاط قوت تیم‌های کوچک، توانایی حل سریع مسائل است. ما می‌توانیم چیزهایی پیچیده بسازیم، چون نیازی نیست تعداد زیادی از افراد برای تصمیم‌گیری در جلسه حضور داشته باشند.

احتمالاً استودیوی Neon Giant و پروژه Project Impact در آینده بسیار موفق می‌شوند. عنوان جدید آنها یک بازی تیراندازی اول‌شخص (FPS) در دنیایی آینده‌نگر به سبک Cyberpunk است. با توجه به اینکه بیشتر اعضای تیم پیش‌زمینه کار روی عناوین AAA در استودیوهای بزرگ را دارند، آزادی موجود در استودیوی Neon Giant، برای آنها بسیار لذت بخش است.

source

توسط elmikhabari.ir