بازی Baldur’s Gate 3 بدون شک استانداردهای بازیهای نقشآفرینی را ارتقا داده است. حجم محتوا و آزادی عمل بازیکنان به سادگی قابل اندازهگیری نیست.
با داستانی بینقص، شخصیتهای به فراموشنشدنی و ارزش تکرار بالا، بدون تردید به عنوان یکی از بهترین بازیهای ساخته شده در تاریخ ثبت خواهد شد. با این حال، هیچ راه واقعی برای سنجش تأثیر این بازی روی صنعت گیمینگ وجود ندارد. پس از انتشار پچ شماره ۸، لاریان به پروژه بعدی خود خواهد پرداخت اما تأثیر این بازی در سالهای آینده مشخص خواهد شد. با این وجود، مارک دارا، توسعهدهنده کهنهکار BioWare، میگوید این تأثیر ممکن است آنطور که فکر میکنیم قدرتمند نباشد.
مارک دارا، تهیهکننده اجرایی سابق سری Dragon Age، میگوید تمام شرایط به طور کامل برای لاریان مهیا بود تا یکی از بهترین بازیهای تمام دوران را خلق کند. با این حال، بعید است که سایر استودیوهای صنعت گیمینگ این شرایط را برای ساخت بازی خود داشته باشند. در حالی که توسعهدهندگان از BG3 الهام خواهند گرفت، احتمالاً نه زمان، نه بودجه و نه آزادی عمل برای خلق چیزی نزدیک به آن را نخواهند داشت.
نظر سازنده Dragon Age درباره Baldur’s Gate 3

مارک دارا اینگونه اظهار داشت:
عنوان BG3 در واقع فضای بازیهای نقشآفرینی را از نظر تعداد مخاطبان تغییر داد. این بازی ژانر را به میزان قابل توجهای گسترش داد که فوقالعاده است. اما فکر میکنم تأثیر آن روی روش توسعه بازیها کمتر از چیزی خواهد بود که افراد خارج از صنعت بازیهای ویدیویی انتظار دارند.
او توضیح داد که بخش عمده موفقیت BG3 به دلیل «طوفان کاملی از المانهای مختلف» بود که شیوه فعالیت اکثر صنعت گیمینگ نیست. عنوان BG3 یک استثنا است. دارا ادامه داد:
آنچه این بازی انجام داده چیزی نیست که بسیاری از بازیهای دیگر اجازه انجام آن را داشته باشند. در نتیجه، فکر نمیکنم تأثیری که از عنوانی با این میزان فروش انتظار میرود را داشته باشد.
استودیوی لاریان مدتی پیش آخرین بهروزرسانی بزرگ Baldur’s Gate 3 را منتشر کرد و طی ویدیویی کوتاه، از این عنوان و طرفدارانش خداحافظی کرد.
source