نکتهی جالب توجه دیگر، در نظر گرفتن Path-Tracing برای سیستمهای رده بالا است. البته کارشناسان دیجیتال فاندری تاکنون قادر به تجربهی بازی با بالاترین تنظیمات گرافیکی ممکن نشدند اما انتظار میرود که این بازی به خوبی عیار سیستمهای گیمینگ را به ویژه برای کاربران سخت افزارهای انویدیا نشان دهد. البته از نظر نرخ فریم اجرای بازی باتوجه به این که سیستم پیشنهادی The Dark Ages مشابه Indiana Jones است و این بازی هم با Path Tracing به خوبی اجرا میشود، نگرانی خاصی وجود ندارد. در اینجا مسئله، «شوتر سرعتی» بودن این بازی و افت عملکرد سیستم در زمان به کارگیری تکنیکهای دی نویزینگ است. البته که نرخ فریم بالای بازی در اینجا با DLSS multi frame generation تضمین میشود، اما باید دید که MFG تا چه حدی با این استایل از محتوای بازی مطابقت دارد.
قابلیتهای موتور گرافیکی idTech 8 در بازی Indiana Jones نیز به خوبی مشخص میشد اما به نظر میرسد که اینجا توجه بیشتری روی تخریب پذیری محیط بازی شده و تمرکز طراحان روی فیزیک حرکت اشیا کاملاً واضح است. کنار گذاشتن نورپردازی از پیش طراحی شدهی عناصر محیط بازی باعث شده تا تمامی اجزای کوچک و بزرگ به خوبی در محیط بازی یکپارچه شوند و شاهد پیداه سازی سبک تخریب پذیری واقع گرایانه و شبیه به Crysis در محیط بازی باشیم که در دو نسخهی قبلی وجود نداشت.
کارشناس دیجیتال فاندری در ادامه توضیح میدهد که هنوز فرصت تجربهی بازی روی کنسولهای بازی را نداشته است، اما با شناختی که از استودیوی id Software و بهینه سازی عالی بازیهای آنها دارد، تقریباً مطمئنیم که اجرای ۶۰ فریم بر ثانیهی بازی با تمام این جذابیتهای گرافیکی تضمین شده است.
Doom: The Dark Ages در تاریخ ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۴ (۱۵ مه ۲۰۲۵) در دسترس کاربران ایکس باکس سری ایکس | ایکس باکس سری اس، پلی استیشن 5، کامپیوتر قرار میگیرد و از همان روز عرضه به گیم پس راه مییابد.
در پایان نظرات خود را در اینباره با زومجی و سایر کاربران در میان بگذارید.
منبع: Digital Foundry
source