عضو سابق استودیوی بتسدا بعید میداند که این شرکت برای The Elder Scrolls 6 تیم خود را چندان گسترش دهد.
جرمی برایانت، انیماتور سابق بتسدا، در مصاحبه جدید خود گفته که بعید میداند این شرکت برای کار روی عنوان نقشآفرینی مورد انتظار خود، به شکل چشمگیری گسترش پیدا کند. برایانت در مصاحبهای با Kiwi Talkz در مورد سیستم بتسدا برای خریداری استودیوهای کوچک به صورت کلی، به جای استخدام هرچه سریعتر تعداد زیادی توسعهدهنده جدید، صحبت کرد. برایانت پیش از این روی بازیهای مهم بتسدا از جمله The Elder Scrolls 5: Skyrim ،Fallout 4 و Starfield کار کرده است.
او در این باره گفت:
تاد [هاوارد] دیدگاه خود را برای بازیای که میخواهد بسازد دارد و میداند که برای این کار به تعداد X نفر نیرو نیاز است. وقتی نقشه راه خود را ترسیم میکنید، میتوانید ببینید که آیا به توسعهدهندگان بیشتری نیاز دارید یا نه؛ برای ما واضح بود که نیاز داریم. احتمالاً تنها راه برای رشد سریع، جذب کلی [استودیوها] است. فکر نمیکنم بتوان این سرعت را با استخدام تکتک افراد به دست آورد. استخدام تدریجی افراد و رسیدن به مقیاس مورد نظر، بسیار دشوار است.

وقتی از برایانت پرسیده شد که آیا بتسدا برای توسعه The Elder Scrolls 6 تعداد نیروهای خود را افزایش خواهد داد یا خیر، او پاسخ داد: «فکر نمیکنم». برایانت سپس فرآیند بتسدا را با راکستار گیمز مقایسه کرد که به طور سنتی برای عرضه بازیهای خود صدها توسعهدهنده را در تیمهای مختلف، از انیمیشن تا برنامهنویسی، استخدام میکند.
برایانت اظهار داشت:
[راکستار] واقعاً استاد این کار است. بازیهایشان عالی هستند. همیشه با خودت فکر میکنی، «چطور این کار را میکنند؟». بله، GTA 6 حدود ۱۰ سال زمان برده، میفهمم اما من به تیتراژ Red Dead نگاه کردم و دیدم که حدود ۵۰۰ انیماتور داشتهاند. حدود ۸۰ تا ۸۵ انیماتور گیمپلی، ۸۰ انیماتور سینماتیک و ۱۰۰ انیماتور چهره. این مقیاس تیم واقعاً باورنکردنی است. فکر میکنم گفته بودند که اندازه کلی تیم توسعهدهنده Red Dead 2 حدود ۱,۶۰۰ نفر بوده است.
ممکن است حدود ۳,۰۰۰ نفر روی GTA 6 کار کنند. چطور این همه توسعهدهنده با هم ارتباط برقرار میکنند و در محیط کار پیوندی بینشان شکل میگیرد؟ یعنی هزاران نفر، مانند یک خط مونتاژ، به صورت تصادفی کنار هم نشستهاند؟ نمیدانم، به نظر من چندان جالب نیست. به نظر وحشتناک است.
source