پرووُست با اشاره به سبک خاص بازی‌های کامپولشن گیمز گفت: «با‌توجه‌به نوع بازی‌هایی که ما می‌سازیم، به احتمال زیاد از جمله استودیوهایی هستیم که کمترین استفاده را از هوش مصنوعی خواهند داشت و فکر نمی‌کنم این موضوع برای مایکروسافت مشکلی ایجاد کند؛ چون ما به‌صورت بنیادی به ساخت دستی و حس دست‌ساز بودن متعهد هستیم؛ حتی اگر به معنی کار دستی فراوان باشد.»

مایکروسافت اخیرا مدل هوش مصنوعی مولد خود به‌نام Muse را معرفی کرده که در نسخه دموی Quake 2 نیز از آن بهره گرفته شده است. این مدل می‌تواند «تصاویر بازی، اعمال کنترلر یا هر دو» را تولید کند. ساتیا نادلا، مدیرعامل مایکروسافت در فوریه ۲۰۲۵ Muse را با لحظه شگفتی‌ساز دیدن ChatGPT مقایسه کرده بود و گفته بود که این مدل قرار است در مجموعه‌ای از بازی‌های آینده مایکروسافت به کار گرفته شود.

در‌حالی‌که هوش مصنوعی مولد به‌سرعت در صنایع خلاق رشد می‌کند، بحث‌های زیادی نیز پیرامون آن از جمله نگرانی درباره حذف مشاغل گرفته تا خطر سرقت ادبی گسترده وجود دارد. در صنعت بازی‌سازی نیز این موج تازه هنوز با واکنش‌های متفاوت و گاه محتاطانه همراه است.

منبع: VGC

source

توسط elmikhabari.ir