او درباره یک هلیکوپتر نظامی که در وسط ماموریت پرواز میکند، اظهار دارد: «خوب آره، اگر به هلیکوپتر شلیک کنید چه؟ خوب، اگر تنها پرواز کند و برود احمقانه به نظر میرسد. اگر هم اینستا-کیل باشد، حس بدی خواهد داشت؛ پس من فقط چند موشک شلیک میکنم. و حالا باید کاری کنم سقف [کلیسا] قابل انفجار باشد. پس من باید یک هفته صرف میکردم تا سقف منفجرشدنی باشد. راستش را بگویم، همه چیز را با زور انجام میدادم. ولی این کار را انجام دادم چون میخواستم شما حس کنید میتوانم این کار را انجام دهم؟ و جواب بله، بله میتوانید.»
در بیشتر موارد، AGU پاسخگوی کنجکاوی شما خواهد بود. میتوانید هلیکوپتر را منفجر کنید، میتوانید بدون شلیک کردن پیشروی کنید، میتوانید همه چیز را به خاک و خون بکشید و میتوانید از دستورات سرپیچی کنید. اما اگر در یک صحنه از حرف مکمیلان سرپیچی کنید، به ضرر شما خواهد بود. شما هرگز نباید به سگهای وحشی حاضر در پریپیات شلیک کند.
«این خیلی بازیگوشانه بود، ولی من اهمیتی نمیدادم. من فقط فکر کردم بامزه بود و با خود فکر میکردم اگر به این سگ شلیک کنید، سزاوار این هستید سگهای شکاری جهنم به شما حمله کنند. اما ما کمی درباره این کار تحقیق کردیم. ما دریافتیم چندین دسته سگ وحشی از امواج رادیواکتیو جان سالم به در بردند و به شکل گروهی شروع به شکار کردند. آنهای به نوعی به روزهای گرگی خود بازگشتند.»
پس از این مرحله، نوبت به ماموریت One Shot, One Kill میرسد که نیمه دوم انفجاری این مرحله آدمکشی است. در این مرحله در عینی که منتظر بیرون رفتن از پریپیات هستید، باید با امواج بیرحم دشمنان مبارزه کنید. ریتم این دو مرحله تقریبا شبیه یک شلیک حساب شده عمل میکند: حبس کردن نفس به شکل آهسته و پیوسته که به اندازه کافی نگه داشته میشود تا نشانگر تکان نخورد، و سپس شلیک پس از آن.
این توجه به ریتم مناسب در خود مرحله AGU هم دیده میشود که شامل لحظههای آهستهتر و پرشهای سریعتر به نقاط مخفی جدید میشود. اما مثل بیشتر موارد طراحی بازی، این ریتم استادانه تنها حاصل تفکرات علوی نیست.
علوی دراینباره میگوید: «کار کردن روی این مرحله به من درباره اهمیت ریتم چیزهای زیادی یاد داد. نه تنها در درون مرحله، بلکه در کل بازی. اولین اشتباه من قرار دادن تعداد بیش از حد دشمنان در مرحله بود و در این بین هیچ فاصلهای وجود نداشت. من دریافتم این حس خوبی منتقل نمیکند و به این لحظات نیاز داشتم تا هم حس رضایت کنم که کارم را به خوبی انجام دادهام یا از موقعیت دشواری خلاص شدهام و همچنین به نوعی [سطح] تنش [در بازی] را دوباره تنظیم کنم.»
source