شرکت الکترونیک آرتز (EA) اعلام کرده است برخلاف دیگر شرکتها، در حال حاضر برنامهای برای افزایش قیمت بازیهایش ندارد.
در جریان بخش پرسش و پاسخ کنفرانس اعلام درآمد مالی ۲۰۲۵، یک شرکتکننده از مدیران EA پرسید این شرکت چه برنامهای در رابطه با قیمتگذاری آیپیهایش دارد و آیا قصد دارد رویکردی مشابه شرکتهایی مانند مایکروسافت یا نینتندو اتخاذ کند یا نه. اندرو ویلسون، مدیرعامل EA، پاسخ داد، هدف اصلی شرکت این است که بازیکنان از بازیها لذت ببرند و در عین حال احساس کنند که در ازای پولی که پرداخت میکنند، محتوای مناسبی دریافت کردهاند. او در ادامه توضیح داد:
کسبوکار ما امروز بسیار متفاوت از ده سال پیش است. ده سال پیش تقریباً تمام فعالیت ما مربوط به فروش دیسکهای براق در جعبههای پلاستیکی روی قفسههای فروشگاهها بود. اگرچه این بخش همچنان وجود دارد، اما اکنون سهم بسیار کمتری از کسب و کار ما را تشکیل میدهد. امروز ما مدلهای قیمتگذاری زیادی داریم. این موضوع بازیهای رایگان (Free-to-Play)، نسخههای دلوکس (Deluxe) و… را در بر میگیرد.
در نهایت، چه محصول ما ۱ دلار باشد، چه ۱۰ دلار یا ۱۰۰ دلار، هدف ما همیشه ارائه کیفیت بالا و محصولی با ارزش به کاربرانمان است. آنچه در طول زمان یاد گرفتیم این است که اگر بتوانیم کیفیت و ارزش خرید را به خوبی با هم ترکیب کنیم، کسب و کار ما قوی، مقاوم و رو به رشد باقی میماند.
برای شفافسازی بیشتر، مدیر مالی EA اضافه کرد:
تا این لحظه هیچ تغییری در استراتژی فعلی شرکت در انتشار بازیها اعمال نشده است.
اوایل امسال، نینتندو با پردهبرداری از قیمت ۸۰ دلاری Mario Kart World باعث شد بسیار از بازیکنان باور کنند که در آینده نزدیک تمام شرکتها بازیهایشان را به قیمتی فراتر از ۷۰ دلار خواهند فروخت. هفته گذشته نیز مایکروسافت ضمن اعلام افزایش قیمت کنسولهای Xbox، از قیمت ۸۰ دلاری برخی بازیهای انحصاریاش پردهبرداری کرد.
source