بازی جدید انیمهای خالق Danganronpa که The Hundred Line: Last Defense Academy نام دارد، تقریبا به اندازه ۶۰ جلد کتاب رمان محتوا داشته و به همین علت، مترجمان کشورهای دیگر از ترجمه آن از زبان ژاپنی به زبانهای مختلف اجتناب میکنند.
بازی The Hundred Line: Last Defense Academy یک بازی انیمهای جدید با ترکیبی از ژانر رمان تصویری (Visual Novel) و استراتژی است که توسط کازوتاکا کوداکا (خالق Danganronpa) و کوتارو اوچیکوشی (خالق Zero Skip) ساخته شده است. پیش از انتشار این بازی در ماه گذشته، اعلام شده بود که این اثر عظیم حدود «۱۰۰ پایان مختلف» دارد که هر کدام از آنها آنقدر عمیق و پرجزئیات هستند که هر کدام میتوانند به عنوان مسیر اصلی بازی در نظر گرفته شوند.
در یک مصاحبه جدید با Defaminicogamer، کوداکا جزئیات بیشتری از آمار بازی فاش کرد و نشان داد که بازی نامه «صد پایانی آن» آنقدر حجیم است که میتواند حدود ۶۰ جلد کتاب رمان را به راحتی پر کند. گفته میشود پیشنویس اولیه این بازی نامه حدود ۵ میلیون حرف بود که پس از مدتی به ۶ میلیون حرف نیز رسید، تا جایی که مترجمان از کوداکا خواستند آن را خلاصهتر کند. کوداکا میگوید این کار را انجام داد، اما با مطرح شدن ایدههای جدید در طول توسعه، بازی نامه نهایی در نهایت حتی طولانیتر از قبل شد.
همکار این کارگردان در واکنش به این مصاحبه، در پستی روی شبکه اجتماعی توییتر نوشت:
به همین دلیل است که بسیاری از کشورها از ترجمه کردن بازی خودداری کردند. توصیه من این است که لازم نیست تمامی خطوط داستانی را کامل کنید و به همین دلیل، امیدوارم با گذاشتن وقت مناسب، آن را به آرامی و در طول مدت طولانیتری تجربه کنید. هر زمانی که بازی کنید، روایت داستان با جذابیتهای متفاوتی همراه خواهد بود. همچنین، خودتان را مجبور نکنید همه چیز را یکباره انجام دهید. اگر وسط بازی احساس کردید «این مسیر درست نیست»، انتخابهایتان را اصلاح کنید و به هدفی برسید که از آن راضی هستید.

با وجود اینکه بازی The Hundred Line: Last Defense Academy در میان بازیکنان سوییچ و رایانههای شخصی با استقبال مناسبی مواجه شده و توانسته است رضایت ۸۹ درصد از کاربران را کسب کند، همچنان توسعه دهنده آن یعنی Too Kyo Games نتوانسته است از لحاظ مالی از این عنوان به سوددهی برسد و آخرین امید آنها، پورت این بازی برای کنسولهای نسل نهمی و هشتمی خواهد بود. کوداکا در گذشته اعلام کرده بود که «تأمین بودجه این بازی، این استودیو را تا مرز ورشکستی پیش برده بود».
source