«جید ریموند» تهیه‌کننده باسابقه استودیوی Haven که در سال ۲۰۲۱ تاسیس کرده بود را ترک کرد. طبق گزارش بلومبرگ، ریموند که پس از تهیه‌کنندگی سری اساسینز کرید و مدیریت تولید Assassin’s Creed II و Assassin’s Creed: Bloodlines و Watch Dogs به شهرت رسید، استودیوی خود که همچنان در حال ساخت بازی شوتر آنلاین Fairgames است را ترک کرد.

اگرچه دلیلی برای خروج ریموند اعلام نشده، گزارش به نقل از منابع می‌گوید که چند هفته پیش آزمایش خارجی از Fairgames انجام شد و برخی سازندگان نگران بازخوردهای دریافتی بودند. این خروج، یک دهه پر فراز و نشیب را برای ریموند به پایان می‌رساند. او پس از ترک یوبیسافت در سال ۲۰۱۵ استودیوی Motive شرکت الکترونیک آرتز را تاسیس کرد و در سال ۲۰۱۸ آن را ترک کرد تا به گوگل استادیا بپیوندد.

پس از تصمیم گوگل در سال ۲۰۲۱ برای تعطیلی تیم‌های داخلی ساخت بازی، ریموند از سمت مدیریت توسعه استادیا کناره‌گیری کرد و همراه با پنج هم‌بنیان‌گذار و حدود ۲۰ کارمند سابق گوگل، استودیوی Haven را در مونترال راه‌اندازی کرد. این استودیو با حمایت مالی پلی‌استیشن ساخت اولین بازی خود Fairgames را آغاز کرد. سونی سپس در سال ۲۰۲۲ اعلام کرد که این استودیو را با قیمتی نامعلوم خریده است.

سخنگوی پلی‌استیشن به بلومبرگ گفت:

جید ریموند شریکی فوق‌العاده و نیرویی خلاق در تاسیس استودیوی Haven بود. ما از هدایت و مشارکت‌های او بسیار سپاسگزاریم و برای او در گام بعدی زندگی‌اش آرزوی موفقیت داریم.

Haven

این سخنگو اضافه کرد که پلی‌ استیشن «متعهد به حمایت از استودیوی Haven است و از ادامه این مسیر هیجان‌زده است» که نشان می‌دهد ساخت بازی Fairgames ادامه خواهد یافت، هرچند سونی اخیرا چندین پروژه آنلاین چندنفره دیگر را لغو کرده است.

دی ماه سال گذشته گزارش شد که سونی پروژه‌های بازی‌های سرویس‌محور در حال ساخت در استودیوهای Bend Studio و Bluepoint Games را لغو کرده است. پروژه بلوپوینت ظاهرا یک بازی لایو سرویس از سری God of War بود. این تصمیم پس از شکست بازی آنلاین Concord گرفته شد که سونی تنها دو هفته پس از انتشار آن را آفلاین کرد.

استودیوی Haven در حال حاضر توسط ماری-او دانيس و پیر-فرانسوا ساپینسکی هدایت می‌شود.

source

توسط elmikhabari.ir