بعد از اینکه یک هنرمند به نام ANTIREAL ادعا کرد بانجی از آثارش در سال ۲۰۱۷ برای بازی جدید Marathon کپیبرداری کرده، آشوب در استودیوی بانجی بالا گرفت. بانجی به این سرقت هنری اعتراف کرد و گفت این کار ظاهرا توسط یکی از هنرمندان سابقش انجام شده و قول داد اوضاع را درست کند. اما این ماجرا در رسانههای گیمینگ و بین استریمرها سر و صدا به پا کرد و حال و هوای مثبت قبلی درباره طراحی بصری بازی را خراب کرد.
این ماجرا درست بعد از یک دوره پرتنش دیگر برای ماراتن اتفاق افتاده است. چند هفته پیش، نمایش گیمپلی و سپس فاز آلفای خصوصی بازی برگزار شد که بازخوردهای عمدتا متوسط رو به منفی گرفت. روز جمعه بانجی یک لایواستریم برگزار کرد تا هم به ماجرای سرقت هنری و هم به بازخوردهای آلفا بپردازد، ولی این برنامه به یکی از ناراحتکنندهترین نمایشهای استودیو تبدیل شد.
پال تاسی از فوربس با چند نفر از کارمندهای فعلی و سابق بانجی درباره توضیحات استودیو برای این سرقت هنری، روحیه تیم، احتمال تاخیر بازی و تغییرات خیلی جدی که در تستهای بعدی بازی اعمال خواهد شد، صحبت کرد. توضیحی که بانجی درباره سرقت هنری داده این است یک کارمند سابق در سال ۲۰۲۰ این کار را انجام داده است، دقیقا همان چیزی که داخل استودیو به کارمندهای معمولی گفته شد.
بخش حقوقی سونی و بانجی در حال بررسی این موضوع هستند و بعید به نظر میرسد تا وقتی اوضاع به طور کامل مشخص شود، اطلاعات جدیدی به بیرون درز کند. هنوز معلوم نیست «بازرسی» داراییهای بازی برای حذف یا پیدا کردن موارد دزدیده شده چقدر طول خواهد کشید، زیرا این پروسه انقدر گسترده است که بانجی حتی در لایواستریم اخیر هیچ ویدیویی از بازی نشان نداد.

روحیه تمام بخشهای استودیو به شدت افت کرده و به قول یکی از کارکنان «فضا از این بدتر نمیتوانست شود». همه نگران این هستند که اگر Marathon شکست بخورد چه بلایی سر بانجی میآید، چون استودیو به هیچ وجه نمیتواند چنین شکستی را تحمل کند.
داخل استودیو اشارهای به تاخیر از تاریخ انتشار در سپتامبر نشده، ولی احتمالا این بحثها در جلسات خصوصی بین مدیران ارشد سونی و بانجی در جریان است. هنوز مشخص نیست برنامه آنها برای عرضه بازی در این «فضای به شدت منفی» چیست که فقط چند ماه دیگر مانده یا چطور میخواهند اوضاع را برگردانند.
قبل از این ماجرای سرقت هنری به خاطر بازخوردهای گیمپلی و آلفای خصوصی، تغییراتی در برنامههای آینده داده شده بود. اوایل این ماه، بانجی برنامه بازاریابی Marathon را که قرار بود شامل یک تریلر جدید در ژوئن و شروع پیشخریدها باشد، کامل کنسل کرد. بتای عمومی که برای مرداد ماه برنامهریزی شده بود و آن را تبلیغ میکردند، شاید به یک «نقشهراه برای تستهای عمومی» تغییر کند ولی هنوز جزئیاتش مشخص نیست.
source