اولویت استخدام در آموزش و پرورش در سال ۱۴۰۴ برای جذب معلمان جدید به‌طور خاص به افرادی اختصاص دارد که سابقه همکاری طولانی‌مدت با این وزارتخانه را دارند. اولویت جذب به معلمانی تعلق دارد که در قالب پیش دبستانی‌ها، حق التدریسی، نهضت سوادآموزی، برون‌سپاری، غیرانتفاعی، معلمان طرح امین و سربازمعلم فعالیت کرده‌اند. این دسته از معلمان که تجربه و آشنایی کافی با ساختار آموزش و پرورش دارند، نسبت به سایر متقاضیان شانس بالاتری برای پذیرش خواهند داشت. علاوه بر این، افرادی که سابقه زیاد همکاری با آموزش و پرورش داشته باشند نیز در اولویت قرار دارند.

جزئیات اولویت استخدام در آموزش و پرورش
اولویت جذب معلمان پیش دبستانی، حق التدریسی، نهضت سوادآموزی، برون سپاری، غیرانتفاعی، معلمان طرح امین و سربازمعلم
معیارهای انتخاب سابقه همکاری با آموزش و پرورش، تجربه تدریس در مقاطع مختلف، توانایی‌های تخصصی
فرآیند استخدام ثبت‌نام از طریق سامانه‌های رسمی وزارت آموزش و پرورش و سازمان اداری استخدامی
سابقه همکاری افرادی که سابقه زیادی در همکاری با آموزش و پرورش داشته‌اند، از اولویت بالاتری برخوردارند

برای اطلاعات بیشتر درباره شرایط و فرآیند استخدام در آموزش و پرورش، می‌توانید در هر ساعت از شبانه‌روز تنها از طریق تلفن ثابت و بدون گرفتن پیش‌شماره و عدد ۰ با شماره ۵۳۰۷ ۹۰۷ ۹۰۹ تماس بگیرید و از مشاوران ما راهنمایی لازم را دریافت کنید.
کال تو اکشن تماس

اولویت جذب نیرو در آموزش و پرورش برای سال ۱۴۰۴

اولویت جذب نیرو در آموزش و پرورش

در سال ۱۴۰۴، وزارت آموزش و پرورش اولویت‌هایی برای جذب نیروها در نظر گرفته است. این اولویت ها به‌ویژه شامل معلمان با سابقه همکاری با این وزارتخانه و افرادی هستند که در بخش‌های مختلف آموزش و پرورش فعالیت داشته‌اند.

  • اولویت جذب با معلمانی است که در دوره‌های پیش‌دبستانی فعالیت داشته‌اند و دارای تجربه کار با کودکان پیش از مدرسه هستند.
  • افرادی که سابقه تدریس به صورت حق‌التدریس در مدارس دولتی را دارند.
  • معلمان و مربیان نهضت سوادآموزی که در گذشته در این حوزه فعالیت کرده‌اند.
  • معلمان و مربیان شاغل در مدارس غیرانتفاعی و برون‌سپاری که تجربه آموزشی در این مدارس دارند.
  • افرادی که در طرح امین فعالیت کرده‌اند و تجربه همکاری با وزارت آموزش و پرورش دارند.
  • سرباز معلمان که تحت برنامه سرباز معلمی در مدارس خدمت کرده‌اند و به‌ویژه در مناطق محروم به تدریس پرداخته‌اند.
  • افرادی که به مدت طولانی با آموزش و پرورش همکاری کرده‌اند، چه به‌صورت رسمی یا غیررسمی، دارای شانس بیشتری برای استخدام هستند.

دلایل اولویت بندی استخدام آموزش و پرورش ۱۴۰۴

درسال ۱۴۰۲ بیش از ۷۰ هزار معلم در آزمون‌های متوالی که برگزار شد در راستای کمبود نیروهای آموزشی در آموزش و پرورش جذب شدند. با توجه به اینکه درحال حاضر بیش از ۱۲۰ هزار معلم درمقاطع مختلف تحصیلی درکشور کمبود و نیاز جدی است، برای سال جاری نیز همانند روال انجام شده سال ۱۴۰۲ با برگزاری آزمون استخدامی آموزش و پرورش اقدام خواهد شد. در سال ۱۴۰۴، اولویت های استخدام در وزارت آموزش و پرورش جمهوری اسلامی ایران بر اساس تجربه و زمینه‌های خاص معلمان و افرادی که در بخش‌های مختلف آموزش و پرورش فعالیت داشته‌اند، تعیین شده است. این اولویت‌ها به‌ویژه برای جذب نیروهایی است که سابقه زیادی در آموزش داشته‌اند.

طبق تازه‌ترین اخبار منتشر شده، سخنگوی آموزش و پرورش از استخدام ۳۰ هزار معلم و ۲۰ هزار نیروی خدماتی و سرایداری در این وزارتخانه خبر داد.

  • دلیل اولویت استخدام آموزش و پرورش برای معلمان پیش‌دبستانی
    • این گروه از معلمان که در آموزش‌های ابتدایی و پیش از مدرسه فعالیت کرده‌اند، به‌دلیل داشتن تجربه کار با کودکان و آشنایی با مراحل اولیه آموزش، اولویت بالایی برای استخدام دارند.

در آزمون استخدامی سال ۱۴۰۴ آموزش و پرورش، اخبار منتشر شده اخیر حکایت از احتمال برگزاری آزمون آموزگاری در تیرماه یا مردادماه ۱۴۰۴ دارد.

  • اولویت استخدام در آموزش و پرورش برای معلمان حق التدریسی
    • افرادی که در گذشته به‌صورت حق‌التدریس در مدارس دولتی تدریس کرده‌اند، جزء اولویت‌های جذب در نظر گرفته می‌شوند زیرا تجربه آموزشی در مدارس دولتی را دارند.
  • دلیل اولویت بندی استخدام در آموزش و پرورش برای معلمان نهضت و سوادآموزی
  • این معلمان که در زمینه سوادآموزی به افراد بزرگ‌سال و کسانی که از تحصیلات محروم مانده‌اند فعالیت کرده‌اند، به‌دلیل تخصص و تجربه‌شان در تدریس به بزرگ‌سالان، در اولویت هستند.

طبق بخشنامه آموزش و پرورش، افرادی که طی پنج سال اخیر بصورت فعال در نهضت سوادآموزی فعالیت داشته‌اند، مشمول امتیاز بندی خواهند شد.

  • اولویت استخدام در آموزش و پرورش برای معلمان برون‌سپاری و غیرانتفاعی
  • معلمان شاغل در مدارس غیرانتفاعی و برون‌سپاری که تجربه تدریس در چنین موسسات خصوصی دارند، از نظر آموزش‌پذیری و ظرفیت‌های تخصصی به‌عنوان اولویت‌های جذب در نظر گرفته می‌شوند.
  • دلیل اولویت بندی استخدام معلمان طرح امین
  • افرادی که در طرح‌های خاص امین و پروژه‌های مشابه همکاری داشته‌اند و در مقاطع مختلف آموزشی فعالیت کرده‌اند، نیز دارای اولویت هستند.
  • اولویت استخدام در آموزش و پرورش  برای سرباز معلم
  • سرباز معلمان که تحت طرح سرباز معلمی در مدارس مختلف خدمت کرده‌اند، به‌ویژه در مناطق محروم، جزء اولویت‌های استخدام قرار دارند زیرا تجربیات کاری در چنین مناطقی دارند.

افرادی که مدت طولانی تری را با وزارت آموزش و پرورش همکاری کرده‌اند، چه به‌صورت رسمی یا غیررسمی، از شانس بیشتری برای استخدام برخوردارند. این اولویت‌ها به‌منظور استفاده بهینه از تجربیات افراد و ارتقای سطح آموزشی در مدارس کشور وضع شده‌اند.

جمع بندی

اولویت استخدام در آموزش و پرورش در سال ۱۴۰۴ به داوطلبانی اختصاص دارد که سابقه همکاری طولانی‌مدت با این وزارتخانه را دارند. این اولویت به معلمان پیش‌دبستانی، حق التدریسی، نهضت سوادآموزی، برون‌سپاری، غیرانتفاعی، معلمان طرح امین و سربازمعلمان تعلق می‌گیرد. این دسته از معلمان به‌دلیل تجربه و آشنایی با سیستم آموزشی وزارت آموزش و پرورش، شانس بالاتری برای پذیرش در این وزارتخانه خواهند داشت.

اگر در مورد فرآیند اولویت استخدام در آموزش و پرورش یا شرایط اولویت جذب سوالاتی دارید یا می‌خواهید از جزئیات دقیق‌تر مطلع شوید، می‌توانید در هر ساعت از شبانه‌روز تنها از طریق تلفن ثابت و بدون پیش‌شماره و عدد ۰ با شماره ۵۳۰۷ ۹۰۷ ۹۰۹ تماس بگیرید و از مشاوران ما راهنمایی‌های لازم را دریافت کنید.

 

به این پست امتیاز دهید

اولویت استخدام در آموزش و پرورش چگونه تعیین می‌شود؟

اولویت استخدام در آموزش و پرورش در ایران بر اساس مجموعه‌ای از معیارها و ضوابط تعیین می‌شود که توسط وزارت آموزش و پرورش و سازمان اداری و استخدامی کشور تنظیم می‌گردد.

آیا بومی بودن اولویت استخدام در آموزش و پرورش است؟

بله، بومی بودن اولویت استخدام در آموزش و پرورش و در فرآیند جذب معلمان به‌ویژه در آزمون‌های استخدامی رسمی، امتیاز بومی بودن به داوطلبان تعلق می‌گیرد.

source

توسط elmikhabari.ir