وی افزود: ارسال کنندگان پیامکهای اطلاعرسانی از سرشمارههای خدماتی نیز ملزم شدهاند عبارت «لغو 11» را در انتهای پیامک خود درج کنند تا مشترکان بتوانند با ارسال عدد ۱۱ به سرشمارهای که از آن پیامک دریافت کردهاند، ادامه دریافت پیامک را لغو کنند.
قلیچ خانی درخصوص فعال سازی دریافت مجدد این پیامکها گفت: علاوه بر این، مشترکان میتوانند برای عضویت مجدد و دریافت پیامکهای اطلاعرسانی خدماتی (پیامکهایی که پس از عضویت مشترک در باشگاه مشتریان یک شرکت یا فروشگاه برایش ارسال میشود)، عدد ۱۲ را به همان سرشماره ارسال کنند.
معاون طرح ریزی و پایش عملکرد اداره کل حفاظت از حقوق مصرف کننده گفت: مشترکانی که بدون رضایت خود پیامک انبوه دریافت میکنند میتوانند با مراجعه به سامانه ثبت و پاسخگویی به شکایات ۱۹۵ به آدرس 195.cra.ir و یا تماس با شماره ۱۹۵ شکایتهای خود را برای دریافت پیامکهای تبلیغاتی مزاحم ثبت کنند.
وی درباره برخورد با متخلفان در این حوزه افزود: رگولاتوری تمامیشکایتهای مربوط به پیامکها را بررسی و در صورت تکرار تخلف موارد را به کمیته رسیدگی به تخلفات دارندگان پروانه ارجاع میدهد تا مطابق با مقررات با متخلفان برخورد شود.
به گزارش فناوران با وجود تاکیدات سازمان رگولاتوری میزان ارسال پیامکهای تبلیغاتی به شکل ملموسی در ماههای اخیر افزایش یافته است و به نظر نمیرسد رویههای فعلی و اقدامات این سازمان تاثیر بازدارندهای داشته باشد.
source