شوهی یوشیدا، رئیس سابق استودیوهای جهانی بخش سرگرمیهای تعاملی سونی، معتقد است که قیمت ۷۰ یا ۸۰ دلاری برای بازیهای واقعا عالی با توجه به میزان سرگرمیای که ارائه میدهند، ناچیز است. او میگوید تا زمانی که مردم در خرج کردن پول خود دقت کنند، نباید از این قیمتها گلایهای داشته باشند. این اظهارات در بحبوحه بحثهای مداوم پیرامون افزایش قیمت بازیهای ویدیویی بیان شده است.
به نقل از Gamingbolt، بحث بر سر قیمت بازیهای ویدیویی سالها است که ادامه دارد و زمانی که شرکت نینتندو اعلام کرد قصد دارد بازی Mario Kart World را با قیمت ۸۰ دلار به بازار عرضه کند، به اوج خود رسید. بیل ترینن، نایب رئیس بخش محصولات و تجربه بازیکنان شعبه آمریکای نینتندو، در این رابطه اظهار داشت که این مسئله به محتوا و ارزش ارائه شده بستگی دارد و افزود که بازیهای متعددی برای نینتندو سوییچ ۲ همچنان با قیمت ۶۰ تا ۷۰ دلار عرضه خواهند شد.
از سوی دیگر، برخی در صنعت بازی بر این باورند که افزایش قیمت، به ویژه برای آثار بسیار بزرگی مانند Grand Theft Auto 6، اجتنابناپذیر است. شوهی یوشیدا نیز به جمع این افراد پیوسته است. او در جریان رویداد گیمزکام آمریکای لاتین در مصاحبهای با کریتیکال هیت گیمز گفت: «وقتی به زندگی روزمره نگاه میکنیم، قیمت سایر محصولات به مراتب بیشتر از قیمت بازیها افزایش یافته است. بنابراین، به نظرم شرکتهای بازیسازی تقریبا دیر به فکر بازنگری در ساختار قیمتگذاری افتادهاند.»
یوشیدا همچنین افزود: «من اعتقاد ندارم که همهی بازیها باید قیمت یکسانی داشته باشند. هر بازی ارزش یا بودجه متفاوتی دارد. کاملا معتقدم که این به ناشر – یا توسعهدهندگانی که خودشان بازی را منتشر میکنند – بستگی دارد که محصول خود را براساس ارزشی که فکر میکنند ارائه میدهند، قیمتگذاری کنند.» او پیش از این، رویکرد استودیوی سندفال اینتراکتیو در بازی Clair Obscur: Expedition 33 را ستوده بود و به کیفیت عالی آن علیرغم تیم کوچک سازنده اشاره کرده بود.
source