نسخه جدید سری پرچمدار استودیوی کدمسترز (Codemasters) در سبک مسابقات فرمول یک این هفته با نام F1 25 منتشر میشود. این بازی در کنار معرفی نسخه دوم بخش My Team و دنباله داستان Braking Point، شامل رویدادها و حالتهای جدیدی نیز خواهد بود. اما سوال این است که عنوان مذکور تا چه حد مرزهای واقعگرایی و کیفیت تصویری را به خصوص روی PS5 Pro جابهجا میکند؟
لی متیو (Lee Matthew)، مدیر خلاقیت F1 25، در مصاحبهای با وبسایت GamingBolt تأیید کرد که این بازی روی پلی استیشن ۵ پرو از سه حالت Quality، Performance و Resolution برخوردار خواهد بود.
این بازی در حالت Quality، بازی با وضوح 4K و ۶۰ هرتز اجرا میشود و ری تریسینگ در محیطهای مسابقهای فعال است. همچنین بازی از فناوری PSSR نیز پشتیبانی میکند. در حالت Performance، خروجی 4K برای نمایشگرهای ۱۲۰ هرتز فراهم میشود که تجربهای روان، با وضوح بالا و شفافیت بیشتر را به ارمغان میآورد.
در نهایت حالت Resolution با وضوح 8K و ۶۰ هرتز اجرا میشود و از فناوری روشنایی جهانی پخششونده پویا با ری تریسینگ (RT DDGI) در پیستها پشتیبانی میکند. همچنین تکنیکهای پیشرفتهای مانند انسداد محیطی (Ambient Occlusion)، بازتابها، سایهپردازی و RT DDGI در صحنههای میانپرده و حالت عکاسی (Photo Mode) با وضوح 8K و نرخ ۳۰ هرتز نیز قابل مشاهده هستند.
بازی F1 25 در تاریخ ۳۰ مه ۲۰۲۵ (۹ خرداد ۱۴۰۴) برای پلی استیشن ۵، ایکس باکس سری ایکس/اس و رایانههای شخصی منتشر خواهد شد.
source