نکته‌ای که در معرفی فناوری اینتل جلب توجه می‌کند، عدم نیاز آن به کارت گرافیک مجزا است. در دمویی که به نمایش درآمد، این دستیار روی سیستمی اجرا شد که به کارت گرافیک لپ‌تاپی RTX 5060 مجهز بود؛ اما جالب این‌که مدل هوش مصنوعی تنها با کمک دو بخش پردازشی دیگر اجرا می‌شد؛ یعنی NPU (واحد پردازش عصبی) و iGPU (پردازنده گرافیکی مجتمع). ظاهرا دلیل استفاده هم‌زمان از این دو، توان ناکافی NPU برای اجرای کامل مدل بوده است.

با وجود تمام این تفاسیر، راهکار اینتل تا این لحظه از نظر دامنه عملکرد در سطح پایین‌تری نسبت به Project G-Assist انویدیا قرار دارد. G-Assist قابلیت‌هایی مانند پاسخ‌گویی به سوالات فنی، تنظیم خودکار تنظیمات بازی و کمک حین مراحل را به‌شکل عمومی و مستقل از بازی ارائه می‌دهد. در مقابل، AI Gaming Coach فعلا تنها نقش یک مربی را برای برخی بازی‌های خاص ایفا می‌کند.

اینتل هنوز جزئیاتی درباره پلتفرم‌های پشتیبانی‌شده یا حداقل مشخصات سخت‌افزاری مورد نیاز منتشر نکرده است و حتی زمان عرضه رسمی این دستیار نیز در هاله‌ای از ابهام قرار دارد. در سمت دیگر، به‌نظر می‌رسد انویدیا با G-Assist چند گام جلوتر از رقیب خود ایستاده و دسترسی گسترده‌تری را برای کاربران فراهم کرده است. در نهایت، رقابت این دو غول دنیای فناوری در زمینه دستیارهای هوش مصنوعی مخصوص بازی، نوید آینده‌ای را می‌دهد که در آن پیوند هوش مصنوعی و سخت‌افزارهای گرافیکی بیش از پیش پررنگ‌تر می‌شود؛ آینده‌ای که در آن گیمرها بیشترین بهره را خواهند برد. شما کاربران زومجی درباره این رقابت جذاب چه نظری دارید؟

منبع: Videocardz

source

توسط elmikhabari.ir