راک استار با شبیه سازی دقیق و واقعگرایانهی چیزهایی که اکثر توسعه دهندگان دیگر به طور تقریبی و با کم توجهی از کنار آن عبور میکنند شناخته میشود. مثلاً عضلات و سیستم گوارش اسبها در Red Dead Redemption 2 را به خاطر بیاورید. به نظر میرسد که این مورد هم یک مثال بارز دیگر از میزان دقت و وفاداری توسعه دهندگان راک استار به جزئیات، علیرغم ابعاد بزرگ دنیای بازی است.
با این که این بازی از جلوههای نورپردازی RTGI و انعکاس پرتوهای RT پشتیبانی میکند، به نظر میرسد که سایهها در محیط این بازی با تکنیکهای سنتیتری طراحی و مدیریت میشوند. به عنوان مثال، در دقیقهی ۰۱:۴۲ تریلر، میتوانید سایههای دستگیرهی یک کشو را در پس زمینهی تصویر مشاهده کنید که در آن سایهها از خود دستهها جدا شدند. این یک مشکل رایج در نحوهی اجرای سایهها با روشهای قدیمیتر است که در اینجا به چشم میخورد. ضمن این که لبههای این سایهها تاحدودی ناصاف و دندانهدار به نظر میرسند که نشان دهندهی پدیدهی Aliasing در آنها است. البته که سایههای این بازی به طور کلی خیلی خوب فیلتر شدند اما این موارد جزئی همچنان قابل تشخیص است.
لازم به ذکر است که انتخاب چنین روشهایی باتوجه به میزان استفاده از جلوههای ری تریسینگ در جاهای دیگر و به منظور بهینه سازی عملکرد بازی، تصمیم منطقی و معقولی به نظر میرسد که پیامدهای آن معمولاً به ندرت به چشم میآید. در واقع سایهی کاراکترهای بازی که به مراتب از اهمیت بیشتری برخوردار بوده و بیشتر مورد توجه قرار میگیرد، معمولاً جزئیات زیادی دارند و تنها در صحنههای انگشت شماری میتوان اثرات محدودیت این روشها را با بررسی دقیق مشاهده کرد.
رندرینگ طبیعی و پویای مو در شخصیتهای بازی
یکی دیگر از بخشهایی که راک استار در آن پیشرفت چشمگیری داشته و درحال تعریف استانداردهای جدید است، رندرینگ شخصیتها و موهای آنها است. در واقع یکی از جهشهای قابل توجه کیفیت ساخت GTA 6 در رندرینگ پویاتر حرکات و ظاهر باورپذیرتر آنها نمود پیدا میکند. بعد از گذشت یک دقیقه و ۱۱ ثانیه از آغاز تریلر دوم بازی، یک مثال خوب از این تغییر را میتوان مشاهده کرد. هنگام غلتیدن کاراکتر لوسیا روی تخت، موهای سر او به طرز واقعگرایانهای تاب میخورد و حرکات طبیعی آن بیشتر به یک انیمیشن شباهت دارد تا یک بازی تعاملی. ۲۵ ثانیهی بعد، حرکت چرخشی دیگری وجود دارد که بازهم از نظر حرکت پویای موها بسیار عالی به نظر میرسد. این صحنهها نشان دهندهی یک سیستم موی رشتهای مبتنی بر حرکات کاراکتر است که باعث تنوع بسیار بیشتری در ظاهر موها میشود تا حرکات شخصیتهای بازی به خصوص در مدلهای فر و بلندتر، طبیعیتر جلوه کند.
source