در میان جدیدترین اخبار بازی مطلع شدیم که شوهی یوشیدا، مدیر سابق استودیوهای پلی استیشن اخیرا در گفت‌وگو با رسانه Game Developer درباره تأثیر سرویس‌های اشتراکی بر آینده صنعت بازی‌های ویدیویی صحبت کرده است. شوهی یوشیدا هشدار می‌دهد که اگر این سرویس‌های اشتراکی به‌شکل درستی مدیریت نشوند، می‌توانند آسیب جدی به تنوع و نوآوری در این حوزه وارد کنند.

با اینکه ایکس باکس گیم پس به یکی از مهم‌ترین منابع درآمدی مایکروسافت تبدیل شده است و امکان دسترسی به فهرست بلندبالایی از بازی‌ها ازجمله آثار انحصاری ایکس باکس در روز عرضه با پرداخت حق اشتراک ماهانه را می‌دهد، شوهی یوشیدا باور دارد که این سرویس نقاط ضعفی نیز دارد.

شوهی یوشیدا در این‌باره توضیح داد: «اگر تنها راه تجربه بازی‌ها ازطریق سرویس‌های اشتراکی باشد، با خطری جدی روبه‌رو خواهیم بود؛ زیرا در این صورت نوع بازی‌های در دست توسعه را صاحبان سرویس‌ها تعیین می‌کنند. این ریسک بزرگی به‌همراه دارد؛ چراکه همیشه باید فضا برای ایده‌های خلاقانه توسعه‌دهندگان کوچک وجود داشته باشد. این نوآوری‌ها موج بعدی صنعت را می‌سازند. اما اگر شرکت‌های بزرگ تصمیم بگیرند که چه آثاری ساخته شوند، پیشرفت صنعت متوقف خواهد شد.»

شوهی یوشیدا می‌گوید با اینکه دیدگاهش نسبت‌به پلی استیشن پلاس و گیم پس به‌خاطر سابقه طولانی فعالیتش در پلی استیشن جانبدارانه به‌نظر می‌رسد، باور دارد که سرویس اشتراکی سونی بهتر است؛ چراکه سونی بازی‌های انحصاری خود را از روز عرضه در اختیار کاربران این سرویس نمی‌گذارد.

رئیس سابق استودیوهای پلی استیشن توضیح داد که سرویس‌های اشتراکی باید اجازه دهند بازیکن‌ها همچنان برای خرید بازی‌های تازه پول خرج کنند. شوهی یوشیدا در این‌باره اظهار داشت: پس از گذشت چند سال، افراد زیادی حاضر به خریداری بازی‌ها با قیمت کامل نخواهند بود؛ بنابراین این بازی‌ها به سرویس اشتراکی اضافه می‌شوند و مخاطبان بیشتری شانس تجربه آن‌ها را پیدا می‌کنند. همین باعث می‌شود که توجه گیمرهای بیشتری به یک بازی در زمان عرضه نسخه بعدی جلب شود.»

source

توسط elmikhabari.ir