مادساز معروف بازی GTA 5 که اکنون بیش از یک دهه را صرف اصلاح و بهبود دنیای لوس سانتوس با هدف رساندن آن به سطحی نزدیک به واقعگرایی کامل کرده است، پیشبینی میکند صحنهی مادسازی پس از عرضه GTA 6 روی PC، رشد بیسابقهای را تجربه کند.
در مصاحبهای با نشریه PC Gamer، این مادساز با نام مستعار Razed، حقیقتی شگفتانگیز را فاش کرد:
طبق اطلاعات Steam، من حدود ۱۰ هزار ساعت در بازی GTA V وقت صرف کردهام. برآورد میکنم که حدود ۸۰ درصد از این زمان، صرف توسعه و آزمایش این پروژه طی این سالها شده است. دیگر اعضای تیم نیز صدها یا حتی هزاران ساعت در توسعه این ماد مشارکت داشتهاند.
ماد NaturalVision
با دیدن تصاویر ماد NaturalVision برای GTA V، باور اینکه حدود ۸ هزار ساعت صرف توسعه آن شده باشد، دشوار نیست. این ماد به تازگی یک بهروزرسانی حجیم و چشمگیر تحت عنوان Enhanced را دریافت و ظاهری خیرهکننده پیدا کرده است.
NaturalVision Enhanced از قابلیتهای Ray Tracing که در نسخه Enhanced بازی GTA V برای PC افزوده شده، بهرهمند شده است. این قابلیتها به Razed اجازه دادهاند تا به طور چشمگیری سایهها و رنگهای داخلی و خارجی را بهبود بخشد.
در حالی که کمتر از یک سال تا عرضه GTA VI برای پلی استیشن ۵ و ایکس باکس سری ایکس/اس باقی مانده، هنوز هیچ تاریخ مشخصی برای عرضه آن روی PC اعلام نشده است. Razed اعتقاد دارد که هنوز خیلی زود است تا درباره شکل و شمایل احتمالی مادهای GTA 6 صحبت کنیم، اما تأکید میکند که علاقهمند است برای این عنوان نیز ماد بسازد. او در این باره گفت:
فکر میکنم وقتی GTA 6 روی PC منتشر شود، مادسازی گستردهتر از هر زمان دیگری خواهد شد. امیدوارم راکستار ابزارهای رسمی برای مادسازی را در اختیار بازیکنان قرار دهد، مخصوصاً با توجه به مسیری که در همکاری با FiveM در پیش گرفتهاند (اشاره به خریداری تیم توسعهدهنده سرورهای رول پلی Cfx.re توسط راکستار).
Razed همچنین به بازار رسمی مادهای کاربرساز Bethesda به عنوان یک الگو اشاره کرد که دوست دارد راکستار نیز برای GTA 6 از آن پیروی کند.