امروزه کسب و کاری نیست که در فضای آنلاین حضور نداشته باشد. این حضور به شکل سایت و شبکه‌های اجتماعی است. کسب و کارهایی هستند که هنوز سایت مخصوص خود را ندارند و برای همین از بازاریابی در فضای آنلاین باز مانده‌اند. اگر شما هم کسب‌وکاری دارید که سایت ندارد، پیشنهاد می‌کنیم با ما همراه شوید؛ زیرا وجود سایت باعث افزایش اعتبار شرکت شما می‌شود، مشتریان بیشتری برای آن فراهم می‌کند و کار برندینگ را برای شما ساده‌تر می‌کند. سایت‌های شرکتی با سایت فروشگاهی و خبری تفاوت اساسی دارد. مخاطبان آن مشتریانی است که دنبال خرید محصولات شرکت یا بستن قرارداد با آن هستند.

به همین دلیل کاربرد آن در معرفی شرکت، ارائه تاریخچه‌ای از آن، نمایش خدمات و محصولات و توضیح آخرین دستاوردها در زمینه فعالیتی است که شرکت به آن مشغول است. در این مقاله قصد داریم نقش طراحی سایت در بازاریابی و فروش، چگونگی افزایش اعتماد مشتریان با طراحی سایت، کمک به اخذ جایگاه اول و دوم گوگل با استفاده از تکنیک‌های سئو و معرفی برند و خدمات آن را توضیح دهیم.

نقش طراحی سایت در بازاریابی و فروش

مهم‌ترین هدف از راه‌اندازی یک کسب و کار است. کسانی که خوش فکر هستند با شناخت یک سری خدمات پر متقاضی یا تولید محصولاتی ویژه، دست به راه‌اندازی کسب و کار یا شرکتی می‌زنند که بتواند این خدمات و محصولات را در اختیار مشتریان قرار دهد. امروزه بخش بزرگی از بازاریابی و فروش در فضای آنلاین انجام می‌شود.

به همین دلیل نقش طراحی سایت در بازاریابی و فروش بسیار پر رنگ است و شامل بخش‌های مختلفی می‌شود. در ادامه به طور جز به جز توضیح می‌دهیم که طراحی سایت چطور در بازاریابی و فروش نقشی پر رنگ و با اهمیت ایفا می‌کند.

افزایش اعتماد مشتریان

وقتی مشتریان ببینند که کسب و کار شما سایت دارد، ناخودآگاه اعتمادشان به شما و کسب و کارتان بیشتر می‌شود. علت آن هم این است که می‌توانند هر لحظه سایت را چک کرده، نمونه کارها را ببینند، سوابق و افتخارات کسب و کار را به صورت آنلاین مشاهده کنند و به طور مستقیم با روابط کار شما ارتباط برقرار کنند.

حضور در نتایج جستجو گوگل

داشتن سایت باعث می‌شود که نام کسب و کار شما در جستجوی گوگل نشان داده شود. برای مثال اگر کار شما در زمینه واردات محصولات آرایشی باشد و سایتتان به خوبی سئو شده باشد، مشتریان بعد از وارد کردن کلمات کلیدی مرتبط مثل بهترین لوازم آرایشی یا مشابه آن، شاهد نمایش نام سایت شما در جایگاه اول یا دوم گوگل خواهند بود که تاثیر بسیار مثبتی روی جذب آنها به فروشگاه شما دارد. این یعنی بازاریابی آنلاین و فروش بیشتر.

طراحی و تقویت برند و معرفی خدمات

با داشتن یک سایت مناسب می‌توانید راه طولانی طراحی برند و معرفی خدمات کسب و کارتان را یک شبه طی کنید. سایت جایی است که می‌توانید لوگوی کسب و کار خود، رزومه آن، خدمات و محصولاتی که ارائه می‌دهد، روش ارتباط با شما، چگونگی انجام کارها و… را به سادگی نمایش دهید. اهمیت تجربه کاربری در طراحی سایت نیز بر افزایش فروش تاثیر زیادی دارد. با طراحی سایت دیگر نیازی به طراحی بروشور و ارسال بازاریاب حضوری برای مغازه‌های مختلف و… نخواهید داشت. کافی است تمرکزتان را روی دیده شدن سایت در گوگل بگذارید.

تمایز رقبا

وجود سایت باعث می‌شود که از رقبایتان که در این زمینه فکر خاصی نکرده یا برنامه‌ای ندارند متمایز شوید. همین که روی کارت ویزیت دامنه سایت درج شود، مشتریان خیالشان راحت می‌شود که هر زمان خواستند می‌توانند در کمال آرامش سابقه و خدمات سایت شما را بررسی کنند. دیگر نیازی نیست به صورت حضوری برای این کارها اقدام کرد و همین باعث جلو افتادن شما از رقبایتان می‌شود.

سئو

سئو جای بازاریابی حضوری را گرفته است. سئو یعنی بهینه کردن سایت برای دیده شدن در گوگل. این تکنیک در مرحله اول شرایطی پدید می‌آورد که سایت شما هم در دسکتاپ نمایش داده شود هم در گوشی هوشمند. همین تکنیک با تمرکز روی تولید محتوا برای کلمات کلیدی مختلف و تحلیل رقبایی که در این زمینه کار کرده‌اند، شرایطی پدید می‌آورد تا سایت شما در جایگاه اول یا دوم گوگل قرار گیرد. استفاده از کمپین‌های تولید محتوا، تحلیل رقبا، استفاده از گوگل آنالیسیس و بسیاری ابزارهای دیگر باعث بهبود سئوی سایت شما می‌شود.

جذب مشتریان هدف

در نهایت داشتن سایت مناسب باعث می‌شود که مشتریان هدف جذب کسب و کار شما شوند. علت آن هم این است که زمانی مشتریان در فضای اینترنت سایت شما را یافته و وارد آن می‌شوند که کلمات کلیدی مرتبط با خدمات و محصولات سایت شما را در گوگل وارد کنند. همین موضوع باعث می‌شود که تنها مشتریانی جذب سایت شما شوند که واقعا دنبال دریافت خدمات یا محصولات شما هستند.

شما چه کسب و کاری دارید و از نظر شما طراحی سایت چه مزایای دیگری برای کسب و کار شما دارد؟

source

توسط elmikhabari.ir