سونی برای اولین بار پیرامون استراتژی خود در قبال کنسولهای آینده پلی استیشن صحبت کرده است. این شرکت میخواهد راههای جدیدی برای تعامل با بازیکنان پیدا کند.
رئیس و مدیرعامل جدید بخش سرگرمیهای تعاملی سونی، هیدِیاکی نیشینو، در جلسه مالی جدید، پیرامون آینده سختافزار کنسولهای پلی استیشن و اینکه آیا ممکن است از رده خارج شوند یا خیر، صحبت کرد. نیشینو تأکید دارد که پلی استیشن اکنون چندین نسل تجربه در ارائه بازیهای مبتنی بر فضای ابری به بازیکنان دارد و در حالی که این فناوری را گزینهای قابل قبول برای بازیکنان میداند، همچنان معتقد است که تقاضای کلی برای اجرای سنتی بازیها پابرجاست.
نیشینو در ادامه به این موضوع اشاره کرد که کسبوکار کنسولهای سونی به یک «پلتفرم چندوجهی» تبدیل شده است، بهطوریکه بخش بزرگی از ۱۲۴ میلیون کاربر فعال ماهانه هنوز هم روی PS4 بازی میکنند. او در این باره توضیح داد:
ما اکنون یک اکوسیستم بزرگ از بازیکنان بسیار فعال در نسلهای PS5 و PS4 داریم. بنابراین، طبیعتاً علاقه زیادی به استراتژی کنسول نسل بعدی ما وجود دارد. اگرچه در این مرحله نمیتوانیم جزئیات بیشتری ارائه دهیم، اما آینده پلتفرم برای ما بسیار مهم است. ما متعهد به بررسی راهی جدید و پیشرفته برای تعامل بازیکنان با محتوایمان و خدماتمان هستیم.
بر اساس اسنادی که در جریان دادگاه مربوط به خرید Activision Blizzard توسط مایکروسافت منتشر شد، سونی انتظار ندارد کنسول نسل بعدیاش را زودتر از سال ۲۰۲۸ (۱۴۰۷) عرضه کند. گزارشها حاکی از آن هستند که سونی با شرکت AMD برای طراحی و ساخت پردازندههای PS6 قرارداد بسته، چون این شرکت اولویت را بر سازگاری با نسخههای قبلی قرار داده است.
لین آزار، معاون ارشد بخش مالی و توسعه SIE نیز در همین مصاحبه و در پاسخ به اینکه آیا سونی انتظار دارد عرضه کنسول بعدیاش باعث تأثیر بر سود شود یا خیر پاسخ داد:
همانطور که آقای نیشینو اشاره کرد، ما هنوز در حال بررسی هستیم که آینده پلتفرممان چگونه خواهد بود. بنابراین، در حالی که نمیتوانیم صحبت خاصی پیرامون درآمد عملیاتی در سالهای آینده ارائه بدهیم، باید دوباره تأکید کنم که گردش مالی ما با استراتژیمان تکامل یافته است. ما با ایجاد یک اکوسیستم بزرگ از بازیکنان در نسلهای PS4 و PS5، آن چرخههای سنتی را که شما به آن اشاره کردید، کاهش دادهایم که این امر باعث ایجاد درآمدهای تکرارشونده شده است.
این موضوع باعث شده تا هزینهکرد کلی روی محتوا و خدمات در سطح بالا و ثابتی باقی بماند، که اکنون بیش از دو سوم درآمد ما را تشکیل میدهد و پایهای باثبات، قابل پیشبینی و سودآور برای درآمدمان ایجاد کرده است. PS5 نمایندهی متعهدترین بازیکنان ما است، با بالاترین میزان هزینهکرد به ازای هر بازیکن نسبت به نسلهای پیشین. بازیکنان PS4 ما نیز همچنان فعال هستند و هزینه میکنند. بنابراین، با ارائه گزینههای بیشتر برای دسترسی بازیکنان به پلتفرم، ما بهتر میتوانیم الگوهای مختلف بازی و مدلهای درآمدی متفاوت مشتریان را هدفگیری کنیم و با ادامه پیشبرد یک اکوسیستم چندنسلی در آینده، راههای جدیدی برای بازیکنان فراهم خواهیم کرد تا به پلتفرم ما دسترسی داشته باشند و محتوای ما را تجربه کنند.
source