طبق شایعات منتشر شده، کنسول دستی PS6 دارای ۱۶ گیگابایت رم، ۴ مگابایت کش L2 و آپ اسکیلینگ مبتنی بر هوش مصنوعی AMD خواهد بود.
اگرچه سونی هنوز به صورت رسمی از نسل بعدی پلی استیشن رونمایی نکرده، اما شایعات مربوط به پلی استیشن ۶ همچنان ادامه دارد. گفته میشود شاهد عرضه نسخه قابل حمل این کنسول خواهیم بود. افشاگری با نام Kepler (با سابقه انتشار اخبار پلی استیشن ۵ پرو) در انجمن NeoGAF اعلام کرد چیپ اصلی پلی استیشن ۶ با معماری ۳ نانومتری و مصرف ۱۵ وات طراحی شده است. او اشاره کرد:
سری بعدی واحدهای پردازشی شتاب یافته (APU) برای کنسولهای دستی (در صورتی که اتفاق بیفتد، چون به نظر میرسد AMD علاقهاش را به این بازار از دست داده)، در سال ۲۰۲۹ با نسل بعدی عرضه خواهد شد. تنها کنسول دستی AMD که دارای آپ اسکیلینگ مبتنی بر هوش مصنوعی (AI upscaling) است، کنسول دستی پلی استیشن میباشد.
همچنین گفته میشود این دستگاه دستی دارای ۱۶ گیگابایت رم (مشابه PS5) با عملکرد و واحدهای پردازشی (CUs) بسیار بالاتر به دلیل استفاده از RDNA 5 است. نکته جالب اینجاست که ادعا شده حالت مصرف کم انرژی که در پلی استیشن ۵ مشاهده شده، قرار است عملکرد این کنسول دستی را شبیهسازی کند. با توجه به اینکه احتمالاً پهنای باند حافظه این کنسول دستی تنها یک سوم پلی استیشن ۵ است، گفته میشود:
حالتی که پهنای باند را نصف میکند، برای شبیه سازی کنسول دستی طراحی شده است.
از دیگر مشخصات ادعایی میتوان به ۴ مگابایت کش L2 و ۱۶ مگابایت حافظه MALL اشاره کرد (ویژگیای که در PS5 و نسخه Pro وجود ندارد). به نظر میرسد هنوز فاصله زیادی با استفاده از حافظه LPDDR6 داریم. وقتی از Kepler پرسیده شد آیا این سیستم بر پایه RDNA 5 یا RDNA 6 خواهد بود، او پاسخ داد:
هر دو شاخهای از معماری gfx13 هستند (RDNA5/UDNA یا هر اسمی که AMD انتخاب کند).
طبق گزارشهای غیر رسمی، نسخه دستی PS6 میتواند برای توسعهدهندگان بسیار مفید باشد، چون فرایند پورت بازیها برای آن به زحمت کمی نیاز دارد.
source