شرکت بتسدا (Bethesda) از توسعهدهندگان پروژه Skyblivion درخواست کرده است تا به آنها برای بهبود قابلیت مادسازی در بازیهای آینده مشاوره دهد.
بتسدا در اغلب موارد روابط بسیار خوبی با جامعه مادسازی خود داشته است، بنابراین جای تعجب نیست که بازیهای این شرکت جزو محبوبترین بازیها در زمینه مادسازی به شمار میروند. برای بسیاری از طرفداران، Skyrim بهعنوان نمادی از مادسازی شناخته میشود، به طوری که حتی گیمرهای کنسولی نیز میتوانند از مادهای ساخته شده توسط طرفداران لذت ببرند.
حال به نظر میرسد بتسدا قصد دارد تعامل خود با جامعه مادسازان را بیش از پیش گسترش دهد. این شرکت اخیراً تیم سازنده Skyblivion، پروژه بازسازی عنوان Oblivion با استفاده از موتور گرافیکی Skyrim، را به استودیوی خود دعوت کرده است. در این دیدار، اعضای تیم Skyblivion علاوه بر صحبت پیرامون روند توسعه پروژه خود، به بتسدا نیز پیشنهادهایی ارائه دادند تا این شرکت بتواند در آینده حمایت بهتری از مادسازان ارائه دهد.
این اطلاعات از مصاحبهای با وبسایت PC Gamer بهدست آمده است. در این مصاحبه، Rebelzize، رهبر پروژه Skyblivion، جزئیاتی از گفتگوهای خود با توسعهدهندگان بتسدا را به اشتراک گذاشته است.
بتسدا شرکتی است که ارتباط بسیار عمیقی با مادها و فرایند مادسازی دارد و کارکنان آن واقعاً مشتاق بودند دیدگاه ما را بشنوند. آنها میخواستند بدانند که تجربه ما در استفاده از ابزارهای موجود چگونه بوده، با چه مشکلاتی مواجه شدهایم و از نظر مستندسازی چه انتظاراتی داریم.
Rebelzize همچنین به بتسدا پیشنهاد داد تا همراه با انتشار Creation Kit برای هر بازی، ویدیوهای آموزشی نیز ارائه شود تا دسترسی به این ابزارها برای طراحان ماد آسانتر گردد. این رویکرد پیشتر برای Skyrim نیز انجام شده بود و باعث گسترش بیسابقه مادسازی شد.
پروژه Skyblivion قرار است در مقطعی از سال جاری منتشر شود. این پروژه بیش از یک دهه در دست توسعه بوده و انتشار آن در همان سالی که نسخه رسمی ریمستر Oblivion عرضه شده، کاملاً تصادفی است. توسعهدهندگان بارها اعلام کردهاند که از انتشار این پروژه در فاصلهای نزدیک با Oblivion Remastered هیچ نگرانی ندارند و با توجه به آنچه تاکنون دیدهایم، Skyblivion بدون تردید توانایی رقابت با آن را دارد. همچنین هر یک از این بازیها نمایی متفاوت از سرزمین Cyrodiil ارائه میدهند و برداشتهای جداگانهای از ریمیک و ریمستر محسوب میشوند، بنابراین ارزش و جایگاه منحصربهفردی در میان علاقهمندان خواهند داشت.
Rebelzize اخیراً یکی از تفاوتهای میان Oblivion Remastered و Skyblivion را توضیح داده است. به گفته او، در Skyblivion سیاهچالها بهطور کامل بازطراحی شدهاند تا تجربهای پاداشدهندهتر ارائه دهند، در حالی که نسخه ریمستر رسمی تقریباً ساختار اصلی این بخشها را حفظ کرده و هدف آن وفاداری هرچه بیشتر به نسخه اصلی بوده است.
از آنجا که Skyblivion در ایجاد تغییرات بنیادی تردیدی ندارد، این پروژه میتواند گزینهای ایدهآل برای ملاقات دوباره سرزمین Cyrodiil باشد؛ بهخصوص برای افرادی که سبک گیمپلی نسخه اورجینال Oblivion دیگر برای آنها جذابیت کافی ندارد.
source